Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hei! Som sikkert mange andre, har vi problemer med at tulla vår er så klam i valkene på halsen.. vi prøver jo selvfølgelig å tørke bort alt når hun gulper osv, men hun svetter jo også inni der, og det er vanskelig å få det helt tørt.. Nå ser vi at hun faktisk har sprukket i huden der stakkars:( Får helt vondt i hjertet av å se det. Det ser ut som om det er verk i det også, for det er helt fuktig rundt det liksom, som på et brannsår, om dere skjønner hva jeg mener. vi har brukt talkum der de siste dagene, det kan kanskje være det som har forverret det hele?? noen tips til hva jeg evt. kan smøre på for å få det til å bli bedre på lillegullets hals? Tas imot med STOR takk! Uff, har så vondt av henne... Selvom det jo ikke virker som om hun er hemmet av det hele..
Septemberprinsen Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 En venninne av meg sverger til Inotyol som er for bleieutslett. Det kan fort bli litt bakteriedannelse i slike "valker", så når huden er irritert men ikke sprukket ville jeg brukt Talkum. Talkum vil nok svi en del om såret er åpent. Ved sprukket hud ville jeg brukt Inotyol eller bare vaselin.
noem85 Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 hvis det kommer gult verk fra halsen må du dra til legen å få resept på en bakteriedrepende salve, for det kan dannes gule stafylykokker der, det fikk datteren min. Lurt å dra til legen å undersøke det, for det kan klø og svi der, og det er ikke noe godt for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå