Gå til innhold

bekymret......

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør jeg være bekymret for datteren min på 5 som ikke spiser.....??

hun hadde omgangsyken i helgen, men er bra etter den. hun drikker mest, i dag har hun kun spist ei halv skive....'

resten av uka har hun heller ikke spist noe nevneverdig!

ser nesten at hun har blitt tynnere siste uka....bleik er hun også....men formen virker bra, leker, men er hissig av seg...

flink å spise sånn ellers....men hun er veldig liten å tynn for alderen fra før av, så hun har ikke så mye å gå på....off...blir så bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Har hatt det slik her også.

Når de har spist lite/ingenting en periode tar det tid før de tør spise og magen trenger tid til å vende seg til mat igjen. Det kan være vondt å spise i starten så små biter flere ganger til dagen er en måte å gjøre det på. Du kan også si at hun må spise en liten bit før hun kan få noe hun har lyst på å drikke hvis hun ikke har drikkevegring. I en overgangsperiode kan du gi henne yoghurt med korn/gryn i, lage havresuppe og andre ting som er enkle å spise og fristende, men mest mulig mat og lite søtsaker. Må være obs på at søtsaker ikke erstatter mat. Du kan også kutte opp gulrotstaver og fruktbiter på et fat, kanskje det frister henne? Evt med dip.

Hva med rettikoppen-suppe til hun kommer seg ovenpå igjen? Det er mye salt i dem, men til hun spiser godt igjen kan det være smart.

God bedring til jenta di og klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...