Gå til innhold

Er jeg helt tullete nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen har et grovt språk, banner i annenhver setning. Jeg også banner, men det er forholdsvis lite, nesten aldri.

Jeg vil at han skal slutte å banne, fordi vi har en baby på 9 måneder og hun begynner jo snart å snakke. Jeg er redd for at hun skal ta etter pappaen sitt grove språk, så han har fått beskjed om å slutte.

Nei, han vil ikke slutte, hvorfor skal han det?

Tar jeg feil her? Er det usansynlig at babyen arver faren sitt grove språk? Hvilke erfaringer har dere? Det er jo mange foreldre med grovt språk. Hvordan snakker da barna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvordan barna snakker som følge av å høre foreldrenes banning, vet jeg ikke. Men jeg ville uansett ikke "oppfordret" til at det var greit å banne i annnehver setning.

Jeg banner sjelden, men når jeg gjør det er det når jeg er forbanna, eller når jeg slår meg veldig (selvom jeg prøver å la være)

Jenta har ved et par anledninger sagt "faaaaaen" når ho har slått seg, og det er sikkert min feil! :o)

Skrevet

Ai.. Jeg ville stått på mitt og jeg var deg, barn tar mer etter foreldre og andre voksne enn man skulle tro.

Jeg gikk forbi en barnehage her i Bærum for noen år siden, og da var det to gutter på 4-5 år som ropte: "Få se på fitta di, jeg veit du har en"!

De finner ikke på sånt selv :-S

Skrevet

Jeg er enig med deg. Barna tar som ofte etter sine foeldrers måte å snakke på, og mye banning høres ikke bra ut. Spesielt ikke hos små barn.

Skrevet

Ja, der har du meg også. Jeg banner når jeg er sint eller når jeg slår meg.

Skrevet

He he, 4-åringer og fitte. :-D

Ja, jeg får snakke litt med mannen, kanskje jeg klarer å få han til å høre denne gang.

Skrevet

De med foreldre som er grove i målet har barn som er grovere i målet enn normalen, i alle fall her vi bor. Jeg kan smelle løs når jeg får vondt o.l. En av jentene fra klassen til eldstemann kom inn på kjøkkenet og sa: "her er det forbanna fint". Tror mora holdt på å dø der hun stod:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...