Gå til innhold

ang nakkeplager

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt bekymret nå. har fra slutten av svangerskapet slitt med ryggvondt, etter fødsel ble smertene gradvis borte, men pga all bæring løfting har jeg fått ekstremt vondt i nakke/skuldre, dette har spredt seg til hodebunnen. for 1 mnds tid siden merket jeg et trykk i bakhodet og på toppen av issen da jeg lå på gulvet. kjenner ikke dette trykket annet enn når jeg ligger på hard flate og har ingen smerter ellers med unntak av ømhet når jeg ligger på rygg og da kjenner trykket. nakken føles stram som et tau. tok dette opp med legen, han mente det var muskulært, men noen videre henvisning fikk jeg ikke. jeg har fremdeles dette "trykket" i bakhodet når jeg ligger på f.eks gulvet og sliter tidvis ennå med nakke/skuldre. mye muskelknuter i skuldrene. bruker også gom etter endt tannbehandling. har bestilt meg ny time til legen, men har ikke fått time før 11.mai. er redd og engstelig for at det er noe alvorlig galt med meg. føler meg i grunn i toppform for utenom dette med nakken/skuldrene og bakhodet. er det noen her som har opplevd noe liknende eller er det rett og slett et tegn på noe alvorlig galt? er kjempe engstelig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også plaget av stramme nakke- og skuldremuskelatur og får noen ganger hodepine som følge av dette. Det kan være verdt å prøve osteopati, jeg hadde god nytte av det da jeg "møtte veggen" for noen år siden. Trenger ikke henvisning heller som regel da de fleste arbeider privat og ikke har avtale med NAV ang refusjon.

Lykke til og god bedring!

Skrevet

Takk for svar. Er utrolig engstelig for jeg er redd for at det kan være noe alvorlig som f.eks hjernesvulst. Nå har jeg ingen andre syptomer på dette, men er engstelig og har alltid vært det for denne kreftformen da en langt ute i slekta (men en god bekjent) døde av dette som 8-åring (!) :( Siden da har jeg vært engstelig for dette. Som nevnt er jeg i fin form, men tenker å høre med legen om MR-undersøkelse for utelukkelse av denne sykdommen som jeg innbilder meg at jeg har. Håper det stammer fra det muskulære. Har selv fått anbefalt av en i familien å prøve osteopati, vurderer dette sterkt for å se om det blir bedre. Dette er ikke godt! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...