Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg har en svigermor som når barnet mitt slår seg feks på bordet eller en annen gjenstand, slår denne gjenstanden og sier fy, slemt bord ol. Nå har han begynt å slå feks meg eller pappaen hvis vi prøver å trøste ham. Jeg må da si at det ikke er lov å slå. Er det bare jeg som synes dette er litt snodig? Jeg vil ikke at barna mine skal lære at man skal bruke vold på noen måte. Jeg er også redd for at han skal begynne å slå andre barn. Har lyst til å si fra til svigermor at dette ikke er greit hos oss, men vet ikke helt hvordan.
Gjest Skrevet 18. april 2009 #2 Skrevet 18. april 2009 Jeg synes ikke det er noen god idé å slå ting som f.eks. bordet. Men jeg tror ikke det er skadelig at svigermor holder på slik. Ved at hun er så rar lærer i hvert fall barnet ditt at folk er forskjellige :-) Jeg tror ikke det er vanskelig å lære et barn at "Man skal ikke slå noen som er laget av kjøtt og blod". Altså ikke folk og ikke dyr. Men vil man slå kosedyret sitt eller en dukke (eller bordet), er det greit, for den er IKKE laget av kjøtt og blod. Barnet kan rett og slett lære at mennesker og dyr har et spesielt vern (også mot svigermor). Dersom svigermor slår noen som er laget av kjøtt og blod, så reagerer du umiddelbart. NEI!!! Slår hun bordet, sier du avslappet at "det får bordet tåle, for det er ikke laget av kjøtt og blod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå