Gå til innhold

er rosiner sunt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det er usunt ihvertfall. er jo druer....

vi fikk det som "snop" når vi var små

Skrevet

Ja i passe mengder er det det. Det er jo bare tørket frukt ... er jo ikke tilsatt noen ting.

Skrevet

Kommer helt an på hva slags kosthold man fører, så egentlig umulig å gi ETT svar på. For meg er det ikke sunt, da jeg ikke skal ha verken vanlig sukker eller fruktsukker i min kost.

Skrevet

Det er jo sunt men i begrensa mengder. Det er jo fullt av druesukker....

Skrevet

Enig med de andre, og legger til at du må huske at barn under 3 år ikke bør spise mer enn 50g pr uke dersom du tenkte på dette som i stede for snop til et lite barn.

Skrevet

mini på 11 mnd har slete med hard mage lenge nå. fikk et tips om rosiner så han har fått en så liten pakke hver dag i 5 dager. syns magen er Mye bedre nå.

derfor eg lurer

Skrevet

En pakke hver dag er for mye til en på 11 mnd. Som en over sier, max 50 gram i uken for barn under 3 år. Har du prøvd med malt i melken mot hard mage?

Skrevet

Det er som Alva sier ikke tilrådet med mer enn 50 g rosiner per uke til småbarn, pga soppsporer som kan føre til sykdom. En slik liten pakke er vel 45-50 gram, er den ikke?

Så ville trappet ned på bruken uansett. Om han strever med hard mage kan du forsøke sviskejuice.

Skrevet

Det er ikke bra med mer enn max 50 gr (tror det tilsvarer en liten eske med rosiner) til barn under 3 år. Rosiner kan ha et høyt innhold av muggsoppen "ochratoksin A".

http://www.barnemix.no/matsiden/rosiner.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...