Gå til innhold

Frøkna bare skriker ved puppen- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på snart 6 uker. De siste dagene har hun begynnt å skrike sånn når vi ammer. Kan ligge å supe noen minutter før hun begynner å margeskrike. Noen ganger tar hun noen sup igjen og fortsetter sånn, andre ganger gir jeg bare opp ammingen da. Virker ikke som hun har vondt eller luft i magen. Bruker skjold så ser at det kommer godt med melk.

Noen som har opplevd det samme? Når ga det seg? Noe jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hei :D sånn hadde gutten min oxo det når han var 3 uker gammal.. (er 5 uker nå).. Jeg måtte rett og slett ligge med han i sofaen/senga og amme... han fikk ligge rett på senga og fikk strekt seg ordentli ut.. så ga det seg etter noen dager.. Dette funket hvertfall på meg.. prøv ut flere forskjellige amme stillinger osv..

Skrevet

hei

jeg har en gutt på seks uker, og jeg har opplevd det samme som deg for et par uker tilbake. Fortvilet skrev jeg inn til forumet her og fikk mange gode tips på hva som kan være galt; trøske, det kan være at du har spist noe hun ikke liker smaken av f.eks. sterk mat eller karri, eller at melken kommer for fort eller for sakte, kan være at hun har vondt i nakken eller rett og slett vondt i halsen. Jeg gikk til legen og da fant de ut at babyen var litt sår i halsen så det var antakelig derfor han gråt. Det gikk over etter noen få dager. Utrolig nok lærer man fort sin baby å kjenne, og jeg vet nå at hvis jeg ammer gutten min og han begynner å gråte etter en stund er det sannsynligvis fordi han er trett. Uansett kamn det være mange forklaringer. Håper du finner ut av det. Det er så fælt å se barnet sitt ha det vondt.

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet når hun var rundt 8 uker.. det var fordi jeg fikk mensen. å da forandre melken smak.. hun måtte bare venne til seg smaken. Så gikk det greit, etter 2 dager..

Skrevet

Det blir sånn innimellom her også. Min er snart 3 måneder.

Han blir sånn noen ganger når det er mye folk eller en litt stressende situasjon, andre ganger aner jeg ikke hva som er grunnen.

jeg prøver å roe han et par ganger og om det ikke fungerer så pakker jeg bort puppen og venter til han spør etter den igjen. Om ikke blir det bare stressa baby og stressa mamma og det er ingen god kombo...

Skrevet

Her er nok alle forskjellige, men her er min erfaring: Gutten min var rett og slett trøtt. Han hadde endret søvnmønster, og jeg hang ikke med. Han gråt fordi han var trøtt - jeg trodde han gråt fordi han var sulten. Han tok puppen, men begynte raskt å gråte (rasende!), siden han egentlig ikke var sulten i det hele tatt.

Dessuten vil jeg råde deg til å kutte ut skjoldene hvis du klarer, min ammehverdag ble mye bedre da jeg til slutt torde ta skrittet å slutte med ammeskjold. De reddet meg da jeg virkelig trengte dem, men de kan være en vanskelig vane å bli kvitt når de egentlig ikke trengs lenger....!

Du er mammaen hennes, du kjenner henne best - tar du tiden til hjelp, vil du nok finne ut hva problemet er! :)

Skrevet

Det kan jo være så mangt...Jeg brukte også skjold, og hos meg var problemet at melka kom altfor fort, så hun rakk ikke å svelge unna! Derfor kastet hun hodet bakover og skreik. Ble bedre da jeg begynte å sitte litt mer bakoverlent når jeg ammet, for da kom ikke melka så fort!

Det KAN jo også være at hun har vondt i nakken (KISS), det var ihvertfall årsaken til at jeg måtte slutte å amme (jenta mi hyyylte konstant ved puppen). Ikke lett å vite alltid, så du får vel bare gi det litt tid og se hvordan ting utvikler seg, for d kan jo meget vel bare være noe forbigående også. Lykke til=)

Skrevet

Takk for svar dere(:

Etter det mislykkede ammeforsøket i formiddag lå frøkna ute og sov i nesten 3 timer. Når hun da kom inn ammet vi og hun lå så stille og supa som bare det(: Litt surk, men stort sett spiste hun bare. Så jeg tror faktisk hun ikke var sulten og bare ville hvile/ sove. Har ammet en gang etter også og det gikk også veldig fint.

Tror jeg må drøye litt med å beynne å amme, så jeg er sikker på at hun faktisk er sulten. Vi får se hvordan det går fremover(:

Skrevet

Får håpe det bare er så enkelt som mer søvn! :) Jeg dro til ammepoliklinikken, og ble sendt videre derfra til legen pga mistanke om ørebetennelse (noe jeg aldri fikk til å stemme, og det hadde jeg rett i), mao masse styr... Inntil jeg fant løsningen på problemet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...