Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Ville du tolerert at moren din googlet samboeren din, ringte til arbeidsplassen hans og utga seg for å være noen andre for å be om referanser, fisket etter evt dårlige rykter om ham hos bekjente mm? Ville du syns det var rart om samboeren din reagerte på en negativ måte til dette? Det skal sies at han er helt normal, har jobb og er en helt grei kar. Min mor sier at hun bare gjør dette for sikkerhets skyld, man kan jo aldri vite, og at om han ikke har noe å skjule, så bør det være helt greit for ham. Det at han blir sint, er jo et helt sikkert signal til at hun bør fortsette saumfaringen, for da må det jo være noe ugg å finne et sted.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Nei det hadde jeg ikke tolerert og regner med han blir sint for dette kan skape problemer for han ovenfor arbeidsgiver og venner.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 at han blir sint har ingenting å gjøre med at noe er galt!! syk oppførsel av mora di! hadde blitt forbannet selv om noen hadde gjort slikt om meg.. å jeg har ingenting å skjule. det handler om RESPEKT!!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Det skal sies at hun ikke deler mitt syn på ham når jeg sier at han er en helt grei kar. I hennes verden er det aldri noen som kan bli god nok for meg, og dette begynner å bli litt slitsomt etterhvert. Alle jeg har vært sammen med har gått under lupen, og gud hjelpe dem om de ikke er perfekte.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Skjønner godt at han blir sinna.. Trenger ikke ha grums for og bli sinna.. :s Hadde min svigermor gjort dette (evt egen mor) Så tror jeg at jeg hadde klikket i vinkel. De har null rett til og gjøre slikt. De krysser en grense med og drive på sånt. Og virker faktisk ikke riktig kloke.. Psyko vil jeg si. Greit at man vil det beste for sitt barn, men og drive på sånt er jo helt bak mål.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Det har jo selvfølgelig også vært noe å finne av rykter som stiller ham i et dårlig lys. Hvis man leter, så finner man jo det hos alle. Nå forsøker hun å bruke disse til å presse meg til å få ham til å flytte ut. Vi har nettopp fått barn sammen, og jeg har ikke tenkt til å gi opp forholdet pga rykter som ikke kan bekreftes, og om de kan de, er det helt irrelevant egentlig. Alle gjør feil. Det har jeg også gjort, og jeg hadde blitt himmelfallen om han skulle gjøre det slutt med meg om han hadde fått høre om disse på ryktebørsen. Det verste er jo at hun gir seg ikke. Prøver alt hun kan å snakke meg til "fornuft". Sier at jeg ikke kan forvente at hun skal rydde opp etter meg hver gang jeg gjør noe feil. Som om jeg noen gang har bedt henne om å rydde opp for meg. Hun insisterer, også bruker hun det mot meg senere. Da vil hun gjerne ha medbestemmelsesrett i mitt liv, gjentjenester osv. "Etter alt jeg har gjort for deg..." Hun liker heller ikke det faktum at jeg begynner å få mindre tid til å henge i dørene hjemme hos henne med ny familie og egen omgangskrets. Hun tolker det som et tegn på at jeg skyver henne fra meg bare fordi jeg har fått noen andre å være med. At jeg ikke tenker på alt hun har gjort for meg opp i gjennom årene og at jeg er en egoist.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Han får gjøre det samme med henne, da.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Jeg tror faktisk ikke hun hadde hatt noe i mot det. Hun klarer å se sine egne fallgruver såpass.
___ Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 At hun googlet ham hadde vært helt greit. Det gjør vi med de fleste, men det andre du beskriver hadde jeg blitt rimlig irritert over.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Skjønner det sånn at han har fått vite om dette. Hvis det stemmer så håper jeg du har fortalt han hvor forbannet du selv er og at dette selvfølgelig ikke har noe å si for deres forhold. Og så burde du ringe din mor og si at hvis hun ikke kutter ut sin psykopatiske behandling av deg og din samboer, så blir det minimalt med kontakt fremover. Snakk om å ha kontrollbehov, er vel egentlig synd på henne men hun må snart bli voksen og selvstendig altså..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Ja, det er syklig det moren din holder på med- om det viser seg å være hold i det eller ikke. Men du må jo sette ned foten og si at dette vil du ikke høre på! Det virker som om du tillater henne å gjøre dette om du faktisk lytter til det.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 Jeg prøver jo å si at jeg syns det er uakseptabelt og at det er helt berettiget av min samboer å bli sint. Han er fly forbanna og vil ikke se henne mer. Jeg kan faktisk spare meg, jeg også. Hun nekter å se saken fra noen annen side en sin egen og står på sitt. Nå vil hun faktisk prøve å trekke seg som kausjonist på lånet på leiligheten jeg eier fordi jeg nekter å avslutte forholdet til min samboer. Hun kausjonerte for 50 000,- da jeg kjøpte den for noen år tilbake. Jeg vet at hun umulig kan få dette til, for da står det stakkarslig til med lånesikkerheten i Norge. Men bare det å dra det så langt?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 Det som er virkelig skummelt her, er jo hvordan din mor ser på deg, ikke hvordan hun ser på samboeren din. Moren din virker å ha et sykelig eieforhold til deg, hvor hun prøver å hjernevaske deg, kontrollere deg, og å spille på skyldfølelse. Jeg ville aldri latt henne kausjonere, jeg ville forsøkt så godt jeg kunne å skaffe til veie de 50 000 selv, kanskje banken går med på å stryke henne som kausjonist hvis de ser at du har vært en god kunde, og leiligheten ikke har sunket i verdi. Hun høres direkte personlighetsforstyrret ut, og hadde jeg vært deg ville jeg sørget for at hun ikke fikk komme for nær meg. Ikke la henne få noe tak på dere ved økonomisk hjelp eller lignende. Det vil hun bruke for alt det er verdt. Hun må akseptere at du er voksen, og har ditt eget liv å tenke på. En forelder må godta at barna løsriver seg på et tidspunkt, fremfor å ødelegge barnas liv for fortsatt å kunne ha barna unormalt nær seg.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #14 Skrevet 17. april 2009 Hm, ikke lett. Men jeg kan fortelle deg en liten historie, fortalt av en dame som hadde en stesøster: "Hvis min stesøster hadde googlet sin nye kjærestes navn på nettet, hadde hun vært i live i dag. Hun møtte nemlig en "kjekkas". Men det viste seg at han hadde sonet en dom for noe hun burde ha visst om. Han hadde tuklet på en liten jente, og misbrukt en dame seksuelt. Min stesøster lever ikke i dag. Hun ble myrdet av denne mannen bare noen uker etter at de møttes. Hvis noen, - hvem som helst, hadde tatt seg det lille bryderiet å google, ringe, sjekke, snakke med folk fra bygda han kom fra, - hva som helst! Så hadde vi visst mere om hennes nyfunnede "kjærlighet". Men når noen treffer en ny kjæreste, og en person ser glad og lykkelig ut, setter dere dere ned ved datamaskinen og sjekker navnet hans eller hennes? Neppe." HI, moren din bryr seg kanskje litt for mye over kanten om deg. Men hun er jo glad i deg, og kanskje en smule ovrebeskyttende. Men kan det være en grunn? Har hun opplevd noe selv?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Googler man noen av ren nysgjerrighet, syns jeg ikke det gjør all verden. Men dette er målrettet graving i fortid drevet av motivet til å finne noe. Hva som helst. Hun sjekker ikke, hun graver. Det er mulig hun føler seg nødt til å hjelpe meg fordi jeg til tider kan virke litt hjelpeløs, men det blir vel en høna-og-egget-debatt når jeg aldri har fått lov til å være voksen. Og nå VIL jeg det. Jeg er 24 år. Klart at hun er glad i meg, men hun driver meg til vanvidd og sliter meg ut. "Nå har du ikke vært her på tre dager, og her sitter jeg og venter." Ikke vent, da, vel! Gå ut og finn på noe. Jeg kan jo passe på meg selv. Og, ja, hun har nok opplevd litt av hvert dessverre, men jeg må få leve mitt eget liv og gjøre mine egne feil for det om.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #16 Skrevet 17. april 2009 Du må bare si det rett ut til henne at dette er DITT LIV, og at hun faktisk kan anmeldes for ting som dette. Og at du anbefaler henne STERK å holde seg for god til sånt i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #17 Skrevet 17. april 2009 Hun vender det døve øret til, og forklarer meg på en ganske nedlatende måte at hun er nødt til å hjelpe meg når jeg ikke skjønner mitt eget beste. Jeg ser ikke for meg hvordan jeg skal klare å ha kontakt med henne i fremtiden. Ganske synd egentlig, for jeg har et barn fra før av som har et ganske nært forhold til henne.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #18 Skrevet 17. april 2009 Da kan samboeren din anmelde henne.Kanskje hun tar pointet? Hun har brudt flere lover. Fks har hun drevet personforfølgelse.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #19 Skrevet 17. april 2009 Kan alltids gjøre det, men jeg tror hun vil se på det som forvrenging av sannheten og fremdeles synes at hun er rettferdigheten i egen høye person. Kan politiet egentlig gjøre noe videre?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #20 Skrevet 17. april 2009 Ja, kan hun ikke få en advarsel? Ring politiet og spør dem. Dama trenger en aldri så liten smekk på lanken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå