Gå til innhold

Kaviar og leverpostei?


Lilla :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om man skal unngå kaviar og leverpostei? Hva med leverpostei med griselever? Jeg har prøvd og søkt,men det står ikke noe spesiellt.Da betyr det vel at man kan spise det da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spise akkurat hva du selv vil. . . Bare tull det der med at man ikke skal spise det ene eller det andre. At kjøtt er gjennomstekt er det eneste jeg følger iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare nam nam jeg... leverpostei og kaviar er de 2 påleggene jeg har spist mest av .... Kos deg du!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du spise det. Du kan spise nesten alt. De tingene du skal unngå kan du finne opplistet nærmest overalt. Du må jo ikke begynne å søke opp alle ting du skal putte i munnen. Det hadde vært tragisk.

 

Jeg holder meg unna rått kjøtt, alkohol og nikotin. Bare spis! Ikke stress. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår det IKKE. Jo, jeg unngår kaviar, men det er fordi jeg ikke liker det i utgangspunktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna Svolverpostei pga at det er fiskelever og det skal man ikke spise. Ellers holder jeg meg til det Mattilsynet anbefaler. Men jeg spiser både sushi og vakumpakket røket laks og kjøttpålegg. Det er måte på hvor hysterisk man skal være.. Men vi har ventet så lenge på dette barnet at å ligge unna de fleste oster, alkohol, røyk, kveite, ørret og rått/rosa kjøtt i 9 mnd gjør meg ingenting! Jeg er ikke villig til å risikere skade på babyen fordi jeg har lyst på noe i denne tiden. Det kan jeg vente med. Jeg er også forsiktig med koffein. Drikker heller koffeinfri kaffe, nype-te og grønn te. Kan anbefale den grønne teen med mandarinsmak :) Ellers går det mye isvann, juice og saft uten sukker. Nora Naturlig Lett saft kan anbefales :)

Og så spiser jeg både kaviar (fiskerogn) og leverpostei, men av den magre typen. Og ikke kaviarmix, den er det mye sukker i. Og jeg har ennå ikke gått opp noe særlig, bruker de vanlige buksene mine(er i uke 17), men har funnet ut nå at det er visst på tide med mammabukser pga at magen har vokst :)

 

Lykke til Lilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

BTW: Svolverpostei bør man holde seg unna så lenge man er kvinne i fertil alder. Det er fordi den inneholder mye miljøgifter, og denne skiller ikke kroppen ut igjen. Giftene overføres gjerne til neste generasjon, noe som betyr at det oppkonsentreres mer og mer.

(Av samme grunn bør man holde seg unna måse-egg!)

 

Ellers, spis og vær glad for hver dag som går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...