Gå til innhold

vil ikke spise brødskiva mer, 15 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 15 mnd har de siste dagene ikke villet spise brødskiva si selv, hun spiser bare av pålegget, samme hva det er... spiste 2 biter til frokost i morges. tenkte da hun måtte være sulten til lunch, men neida, samme pirkinga! fikk i henne litt over 1 brødskive allikevel, men spiste bare når jeg gav henne.

hun har vært flink til å spise selv hele tiden, kan ikke helt skjønne hva det er nå! tips tas imot med glede:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg har tidligere lest at noen får en periode hvor de spiser mindre. Men, bruker du pålegg som du smører på, slikker hun det da bare av? Kanskje du kan prøve noe fruktmos på skiva, det trekker jo litt mer inn i skiva om du skjønner hva meg mener :o)

Skrevet

Selvfølgelig uten smør da - for da trenger det ikke inn i skiva på samme måte. Det gjelder vel for andre smørepålegg også da (om du bruker smør ellers da).

Skrevet

hehe, ja hun graver pålegget av med fingrene! men kanskje jeg skal prøve uten smør ja:) takk for tipset!:) hun spiser generelt mindre enn vanlig for tiden også, så det kan jo være en periode...

Skrevet

Jenta vår på 17 mnd har og funne ut at det går an å grave/skrape av leveposteien med finge/tenner.

Det einaste som funkar er å skjære to tynne skjever, ha pålegg på, brette saman og dele opp i "babybitar". Litt dumt fordi ho hadde akkurat begynt å klare å holde 1/2 skjeve i handa og tygge av bitar sjølv, men no får ho berre finne seg i babybitar litt til...

Skrevet

Har hatt mye av samme problemet her, men veslemor har også fått for seg at hu skal ha mitt pålegg (ost) på sin skive når hu har gnagd av sitt eget pålegg.. Var dum nok til å la henne få litt ost på til å begynne med, bare for å få henne til å spise opp..

Etter å ha snakket med søstra mi som er pedagogisk leder på en småbarnsavdeling, har jeg sluttet med dette.. Ble selvfølgelig endel gråting til å begynne med, men nå godtar hu det.. Og hvis hu ikke er ferdig med sin mat når jeg har spist opp min, går jeg fra bordet og lar henne sitte der alene og konsentrere seg om maten sin.. Fin anledning til å få ryddet ut og inn i oppvaskmaskinen, ta av bordet, vaske stekepanna osv.. Hvis hu blir mer opptatt av å følge med på meg og tulle da, forlater jeg rommet (kan fortsatt se henne da, men hu ser ikke meg uten å måtte snu seg helt rundt i stole, noe hu ikke klarer).. Dette har fungert veldig godt, og hu spiser opp brødskiva si hver dag nå, og noen ganger vil hu også ha en til når hu er ferdig.. Tidligere spiste hu alltid 2 skiver til frokost, så var ganske fortvila da hu plutselig kutta ned til en kvart skive..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...