Gjest Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Jeg har to barn på 3 og 9 år, til sommeren er det endel konserter der jeg bor og vil prøve å få med meg iallefall ett par av de da... Har ikke mange som kan sitter bv i ny og ne, hva synes dere om å spørre naboen som bor rett ved å ha baby callinga ett par timers tid mens barna sover og vi er ute?? Han elste er jo der han også og han har jo mobil også.. Men er det uforsvarlig å ikke ha bv inne i huset?? Er bare 10 min å gå hjem også så om det er noe kommer jeg fort hjem... Takker for svar :-)
cherry coke Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Ja, jeg synes at det er veldig uforsvarlig.
Sivalur Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Du kan ikke spørre naboen om å sitte inne hos dere de to timene da? Heng opp lapp på butikken og etterlys jenter i 15-årsalderen om de vil tjene en slant på å sitte barnevakt to timer av og til. Er det noen unge jenter som jobber i barnehagen kan du kanskje spørre dem?
alvamamma Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg synes det er uforsvarlig. Mye som kan skje uten at det høres på baby callen. Hørte om noen som mista barna sine i ulmebrann en gang, foreldrene satt hos naboen med baby call. Hvis jeg ikke fant noen som kunne sitte barnevakt, ville jeg heller blitt hjemme..
Gemini77 Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Syns det er greit jeg. Hør med naboene om de kan sjekke huset i ny og ne.. Naboene må selvfølgelig kunne se huset deres, og ha full oversikt. Her hos oss så er vi naboene ofte hos hverandre med babycall men vi sjekker barna ofte.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Det hadde jeg ALDRI gjort. Veldig uforsvarlig, synes jeg. Tenk på alt som kan skje, UTEN en LYD!! Da hadde jeg heller latt mine interesser vente, til jeg hadde funnet noen som kunne ha sittet hos barna mine.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Bor du på en liten ett-roms du eller? Står du og ser på når ungene sover?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Nei, men hvis man bruker sunn fornuft, så skjønner man at man har mye større sjangse til å oppdage "farer" hvis man er i samme huset ihvertfall. Tro det eller ei.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Alle helst burde en vel ha ungen bundet fast i seg 24 timer i døgnet, slik at vi vet hvor den er og hva den gjør.
lillyvanilly Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 hvor bor du da? vet at i flere byer har de barnevakttjeneste... ellers så har jeg så mange barn å passe at jeg passer gjerne noen til:) hehe
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Vell, hvis det er grensen din. Enten, eller.... så bør du kanskje gå i deg selv litt.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 Ment for Den heldige eier av ett barn.
Gemini77 Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 Gluggen, Men er du aldri ute i hagen når barna sover? Kunne du aldri gått inn til naboen som evt bor vegg i vegg i et rekkehus for en liten prat hvis du hadde med babycall? Vi hadde styremøte i går hvor den ene hadde med seg babycall til naboen da hun var alene.. burde kanskje ringt barnevernet her..?? :-/ Så lenge man sjekker barna og vurderer i forhold til hvordan man bor..
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. april 2009 #14 Skrevet 17. april 2009 Selfølgelig er jeg ikke helt A4 og kan ta meg en tur ut i hagen osv. Men prøver i størs grad å unngå det. Ja, jeg hadde reagert på at hun hadde gått fra sitt sovende barn og bare hadde med baby-callen. Men hver og en får jo gjøre det en føler er best. Så det er garantert ikke noe barnevernsak. Vi hadde noen naboer som titt og ofte kom over da barnet deres hadde sovnet. Hadde med seg baby-call. Men en kveld oppdaget de da de kom hjem at den hadde blitt ødelagt og lyden ikke virket. Barnet sov søtt, men tenk på hva som kunne ha skjedd. Og tenk på alt som kan skje som ikke kan høres. Hver og en får gjøre sitt, tror jeg, så lenge man har en god samvittghet med det. Men jeg må innrømme at jeg tenker mitt ifht om at, merk NOEN, tar noen lettvinte løsninger.
Gemini77 Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Men så finnes det de babycallene som er ganske avanserte og viser tydelig om den mister forbindelsen til den andre mottakeren, og viser visuelt, i tillegg til lyden, om barnet gir lyd fra seg. Og så sjekker man barnet regelmessig selvfølgelig. Men folk får avgjøre dette selv i forhold til hvor man bor, hvordan man bor i forhold til hverandre etc.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #16 Skrevet 17. april 2009 Jeg hadde ikke turt å gjort det selv.. jeg stoler ikke 100 % på babycallen.. og jeg syns vel det er bitte litt på kanten iallefall..
Gjest Skrevet 17. april 2009 #17 Skrevet 17. april 2009 Takker for masse svar :-) Tipper vi bruker naboen noen ganger jeg.. Liker å leve litt selv også og kan jo ikke være helt htysterisk.. Naboen bor 20 m ca unna oss ikke d engang kanskje.. Er like langt til naboen som det er fra foreldresoverommet og til barnerommene omtrent... Så har vi hund også, om det skjer noe bjeffer han og da hører jo naboene d i babycallinga vi har brann alarm også så tror vi kan gå trygt ut uten å være allt for bekymra... Igjen takker for svar :-) Klemklem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå