TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Leste en plass (men huske selvfølgelig ikke korr) at man kunne bruke en olje til å smøre inn skjede inngangen for så å tøye.Vevet kunne da, etter en periode med tøying, strekkes ganske mye, og resultatet ble ingen revning. Noen som vet, har lest eller noe??? Det var en trebarnsmor som hadde skrevet dette...en plass.... =)
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Tror jeg brukte jordnøttolje sist, og har tenkt å kjøpe det denne gangen også. Revnet ikke noe sist, men om det var pga oljen eller ikke er jo ikke så lett å si. Var i alle fall flink å smøre fram mot fødselen sist. Husker ikke helt hvor lenge før termin jeg begynte da.
Heidi <3 Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 ja huske om dette innlegget ja.. det var noe sånn olje man får kjøpt på apoteket.. men huske ikke heilt hva den hete, men tror det var noe sånn jordnøtt olje eller noe sånt.. hehe.. men det går jo ann å spøre på apoteket da=) de veit det nå..
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Hei Jeg brukte noe som het Weleda, fødselsforberedende olje med førstemannog var godt fornøyd med den - bruker den denne gangen også. JM snakker om å bruke kun vanlig babyolje også, at det skal ha samme funksjon - det viktigste var visst å holde huden og området den nede godt smurt så huden ikke blir tørr. Om det har noen funksjon, vet jeg ikke, men jeg fikk i alle fall bare en liten rift fordi det gikk litt fort på slutten - tror jeg hadde kommet fra det uten noe hvis han ikke hadde hatt så dårlig tid
MW** Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 lurer på om Weleda har en sånn olje... her fant jeg et nettsted som har den: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/weleda_produkter/foedselsforberedende_olje_fra_weleda men vet det er mange helsekostbutikker som fører Weleda sine produkter
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg har også lest at hvetekimolje hjelper, man skal massere det inn "der nede" de siste ukene før termin. Den oljen inneholder masse E- vitamin, som er veldig gunstig for huden. Jeg tenker begynne med det et par mnd før jeg faktisk, i og med at man aldri vet helt sikkert når det skjer... Er det de fleste som føder som revner, noen som vet? Og hva skjer egentlig da? tar det lengre tid å komme tilbake til normalen da?
lillelamm Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 hei. jeg spurte, og kjøpte det på helsekosten.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Er vel noe sånt som 70% av norske fødende som får en rift eller to, men det er laaaangt ferre som faktisk revner i en sånn grad at det blir problemer av det. Ender du opp med en alvorlig ruptur tar det selvfølgelig lengre tid å komme tilbake til normalen, enn et lite pyntesting eller to. Selv sydde jeg tre-fire sting, merka ikke noe til det verken da riftene oppsto eller da jeg ble sydd, og hadde heller ikke noe ubehag i ettertid. Tråden forsvinner av seg selv, og that's it. ...Kommer på nå at jeg ble klippet litt, til og med det ante jeg ikke noe om før etter fødselen. Det er sterke krefter i sving... ;-)
krabbelure Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Jeg har hatt to styrtfødsler uten noen rift/revner. Siste fødsel skjedde uplanlagt på badet hjemme. Jeg har brukt hvetekimolje de par siste månedene før ventet fødsel. Har også prøvd Wedela fødselsforberedene olje. Denne fikk jeg kløe og utslett av, så jeg vil styre unna denne.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 hm, da blir det hvetekimolje på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå