Gå til innhold

Noen som vet? ang. permisjon


Anbefalte innlegg

Skrevet

når en skal ha permisjon uten lønn, må en ha jobbet 6 av siste 10 mnd. er det noen som vet om permisjonutbetaling gjelder, ser ut til at det blir to tette barn her, så går nesten fra ene permisjonen til den andre. . . får bare jobbet 3-4 mnd.

trenger hjelp her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje heilt om eg skjønar spørsmålet ditt, men om du går nesten rett frå ein lønna permisjon til neste, så vert permisjonen rekna med i dei 6 mnd med opptening. Men om du har 80% utbetaling er det denne summen som gjeld som oppteningsgrunnlag, slik eg har forstått det. Om du no har vore i ein ulønna permisjon og berre rekk å arbeide 3 -4 mnd så får du ikkje opptent nok til å få lønna permisjon neste gang.

Skrevet

HI. Takk for svar. Jeg er akkurat ferdig med lønnet permisjon m 80% lønn, og så skal jeg ha 4 mnd ulønnet permisjon, og rekk å jobbe 3 mnd muligens 4 mnd. har termin igjen rundt 20 desember.

så ny permisjonsstart blir rundt slutten av november. (vist alt går bra da)

trur du forsto spm mitt, så da teller jeg fra og med februar -nov. 10 mnd og da får jeg kansje til 6 mnd viss jeg er heldig.

så lønnet permisjon gjelder som oppteningsgrunnlag slik jeg forstår deg.?

 

Skrevet

Ville droppet de 4 mnd med ulønnet permisjon var jeg deg. De kan føre til at du mister hele permisjonsgrunnlaget. Du må være i lønnet arbeid minst 6 av de siste 10 mnd. Om du går rett fra ordinær lønnet permisjon og i jobb, rekker du å opptjene fullt grunnlag. Om du kutter den ulønnete permisjonen ned til 1-2 mnd, kan du rekke det såvidt. Men om du tar 4 mnd ulønnet permisjon, og bare rekker å jobbe i 3-4 mnd, blir det nok engangsstønad på deg.

Skrevet

er ikke bare å droppe ulønnet permisjon, når jeg nettopp har fått det innvilget (søkte før jeg fant ut at jeg var gravid), å noen andre skal jobbe i min stilling.

men vist jeg forstår riktig, teller lønnet permisjon som permisjonsgrunnlag for neste permisjon, når det er innenfor de 10 mnd. Februar, mars og delvis april hadde jeg lønnet permisjon. så skal jeg jobbe 1 mnd i sommer, og så tror jeg at jeg får jobbe fra september t.o.m. november. da har jeg litt over 6 mnd. av 10.

 

så dukker det opp et nytt spm.

forige svangerskap var jeg så dårlig at jeg ble sykemld nesten med en gang, er det noen som vet om jeg får sykepenger vist jeg skulle bli sykemeldt før jeg begynner å jobb igjen? jeg har fast jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...