nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 som går ut på dato i dag... Vet at de er holdbare lenger, men jeg bør jo bruke de opp i løpet av kort tid... Forslag på oppskrifter med mange egg? Vil ikke ha omelett o.l....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Mmmmmmmmmarengs:-) Eller en sufflè av noen slag. Male litt forsiket påskeegg:-)
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 fant en ostesuffle, den skulle ha 7 egg... Kanskje jeg skal lage den til kos i kveld ) Men jeg har tatt opp kylling fra fra fryseren vi ikke rekker å få spist i helgen da... hmmm
En_av_hver Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 He, he. Min brownies oppskrift krever 9 av de:-))) Men egg holder seg jo mye lenger enn det som står på:-)
*Lille Persille" Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Egg er holdbare MYYYYE lenger enn datostemplingen så jeg hadde ikke giddet å stresse. Hva med en quiche?
Januarjubel! Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Kokosboller! Men siden de ikke varmebehandles bør de spises i dag eller i morgen.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2009 kan jeg få oppskriften på de browniesene? )
Shabby Cheap Chic Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 jeg vil også ha oppskrift på de brownisene hvis det er mulig.. Har egg som må brukes.. hehe
Sånn kan det gå Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Egg er holdbare i ukevis etter datoen på pakken så ingen grunn til å stresse med å bruke dem opp.
Sivalur Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Enig med de andre, ikke noe stress med å bruke dem de neste dagene, holder fint noen uker til. Her er en oppskrift som er kjapp og enkel til kveldskos, hvor du blir kvitt 4 av dem: Pisk 4 egg og 2 dl sukker til eggedosis. Smelt 200 g kokesjokolade og 200 g smør. Rør sjokolade/smør blandingen vekselvis inn i eggedosisen med 2,5 dl hvetemel og 1 ts bakepulver. Stek i rund form 15-20 min på 225 grader midt i ovnen. Skal være bløt i midten.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2009 mmm, mye godt altså ) Fant iallefall ut at jeg skal lage ostesuffle i dag, kyllingen får vente ;o) Så får vi se hva jeg finner på med resten... Jenta får ha egg på matpakke hele neste uke :-p
En_av_hver Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 HER ER OPPSKRIFTEN: 475 g smør 9 egg 12 dl sukker 6 - 6,5 dl hvetemel 9 - 12 ss kakaopulver (jeg bruker vanlig kakao) 3 ss vaniljesukker evt. 1 kopp fint hakkede mandler evt. en plate mørk kokesjokolade (jeg bruker to, nam) hakket i småbiter til å ha oppå kaken - Smelt smøret, og la det avkjøle litt - Visp egg og sukker til eggedosis - Bland mel, kakao og vaniljesukker godt - Tilsett melblandingen og smøret vekselsvis i eggedosisen, ha mikseren på lav hastighet - Tilsett evt. mandlene til slutt - Kle en langpanne med bakepapir - Hell røra i langpanna, og bre den jevnt utover - Stekes på 150 grader i 45 - 60 min. i nederste del av ovnen. Kaken skal være litt "bløt" inni. - Legg på sjokoladen når kaken har stekt i ca 15 min - Kaken avkjøles i langpanna - Dryss på litt melis med en sil når kaken har avkjølt en liten stund (er kaken for varm, smelter melisen ned i kaken, er kaken for kald, fester ikke melisen seg) Den blir nok best jo kortere den stekes, altså ikke noe særlig mer enn 40 - 45 min. LYKKE TIL! HÅPER DET SMAKER
jordbærsjokolade Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 Disse er noe av det mest fantastiske jeg har smakt:) Sjokoladefondant: “Til åtte personer: 250 g smør 250 g sukker 300 g sjokolade (blir bedre jo bedre og mørkere sjokolade man bruker, jeg brukte Lindt 70 % ) 170 g hvetemel 8 egg Smelt smør i en kjele over lav varme eller vannbad. Rør inn sukker og sjokolade i biter, og hell over i en stor bolle. Avkjøl litt. Sikt i hvetemelet og rør inn ett og ett egg om gangen. Da får man en fantastisk blank, tjukk og ekstremt god røre. Jeg pleier å steke fondantene i sånne store amerikanske papirmuffinsformer, da kan man nemlig lett rive av papiret og lirke fondantene hele over på tallerkner. Stekes ved 200 grader til de akkurat har fått skorpe utenpå, men er helt flytende inni. Neppe mer enn ti minutter. Særs godt med is til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå