Gå til innhold

Har tatt en beslutning - vil jobbe redusert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge vært splittet i to om jeg skal jobbe fullt og satse sterkt på karrieren (har endel års utdannelse som jeg vil bruke), eller jobbe litt redusert en periode mens vi har små barn.

Har kommet til at jeg vil jobbe litt redusert, slik at vi kan flytte litt mer landlig til, og ha tid til familien (mannen min jobber mye). Føler det er så riktig valg, føler meg helt lettet! Tror jobb og karriere kan vente litt. Håper bare det lar seg gjøre, da, med jobben min. Flere i samme båt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber også redusert! Syns det er topp :) Herlig å slippe den tidsklemma hehe tiden, og jeg får se mer til barna enn barnehagen gjør :)

Skrevet

Jeg jobber også redusert, men har ingen karriere som venter da. Har uansett valgt å vente med huskjøp+oppussing og leve litt rimeligere. Da har jeg råd til å jobbe mindre og har mye tid sammen med barna.

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe redusert nå som nr 2 skal begynne i bhg. Synes jeg har fått for lite tid med eldste. Skal begynne å jobbe 50%, så får vi se om vi klarer det økonomisk....

Skrevet

Jeg er også i tenkeboksen, vurderer sterkt å jobbe redusert evt være hjemme til lilletulla er 1,5 år fulltid. Kan nemlig bli vanskelig med barnehageplass før 1.august uansett, og dagmamma har jeg særdeles dårlig erfaring med. Men har jo god tid å tenke på, vesla er bare 1 mnd.

Skrevet

Jobber redusert. En time mindre hver morgen og ettermiddag. Det fungerte ikke så veldig bra i gamle jobben min, men sluttet der og begynnte i en helt bransje. Nå har jeg det mye bedre både på jobb og hjemme. Overskuddet er merkbart! Humøret er mye bedre og jeg har mye større tolmodighet for det aller meste.

Lykke til med å få jobben til å spille på lag med deg! Hør om du evt. kan ta X% permisjon fra jobben, så mister du ikke muligheten til å gå tilbake i full stilling når du føler deg klar for det. Dersom du søker om en redusert stilling, vil selve stillingen din bli redusert. Med permisjon de timene du ikke jobber vil stillingen være den samme, men du jobber mindre. Pass også på at du ikke må gjøre like mye på kortere tid. Da blir du bare enda mer stresset!

Skrevet

Takk for tips, fru tekopp. Det er det jeg kanskje frykter, at det skal være like mye å gjøre, men på kortere tid. Men, har ihvertfall innstilt meg på å gjøre en endring, og det tror jeg blir bra. Orker ikke å ha det så stressende som vi har hatt det...

Skrevet

Jeg var hjemme til snupp var 2 år, så jobbet jeg 75 % til hun var 3,5 år, har akkurat gått opp til 81 %. Ønsker ikke å jobbe 100 % før hun er begynt på skole. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...