QueenIce Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Tuppa blir 1år om ei uke ca, har søkt barnehageplass til august. Men så lurer jeg da på om jeg skal søke på kontantstøtta, eller om man ikke får det når jeg har søkt henne inn til august, å når skal jeg søke i såfall? Vet ikke hvordan dette fungere så jeg blir veldig glad for svar =)
Gjest Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 jeg har iallefall søkt om kontantstøtte, fått bhgplass fra aug, men det visste jeg jo ikke da jeg søkte. har ikke fått svar på søknaden enda, men regner med at man får kontantstøtte for de mnd fram til barnehagestart..Er det ikke til og med den mnd de starter i bhg da tro ??
* 5 om dagen * Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Søk i dag.Du får ks fra hun er 1 år. Selv om hun har fått bhg plass fra august,skal du ha kontantstøtte frem til bhg begynner. Se litt på søknaden,og står det inne noe om hun skal i bhg trenger du ikke opplyse om dette nå, men si i fra senere når hun skal i bhg. om det er kommunalt så oppdager de det selv,og stopper den automatisk(som regel)
QueenIce Skrevet 17. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg har fortsatt ikke fått svar på barnehageplass, trodde man fikk det i mars, men det er vel forskjellig fra plass til plass? Er det sånn at man får kontatnstøtta fra mnd etter barnet har fylt 1år?
* 5 om dagen * Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Kontantst%C3%B8tte
Gjest Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 vi fikk svar rett før påske, bor i Buskerud.. Og kontantstøtta får du fra etter barnet er ett år ja..
lille sprelle Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 man får så lenge barnet ikke er i barnehage og fra måneden etter at barnet fyller 1 år. Man får ikke svar før man får pengene.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Søk i vei, hun får fra neste mnd. og fram til og med august, om hun får bhg.plass da:-) Det er penger å ta med seg.
QueenIce Skrevet 17. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2009 Da skal jeg søke i dag ! Pengene kommer godt med ja
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 vil det si at når snuppa slutter i barnehage i mai pga at vi skal flytte å ikke har fått plass før ut i august, kan vi da få kontantstøtte imellom der?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 greit å vite da=) kan jeg søke så fort som mulig da å bare skrive på opplysninger når hun slutter.. men skal jeg da sende det dit vi skal flytte eller der vi bor nå? noen som har peiling:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå