☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hvor lang tid tok det før dere var tilbake i jobb?? Og når mistet dere? Jeg var 12 uker på vei - når det ble oppdaget MA og det er 6 uker siden utskraping - er fortsatt sykmeldt! Gruer meg såååå til å begynne på jobb igjen - men jeg må vel bare kaste meg ut i det... Skal til legen etterpå og snakke om det, er sykmeldt tom i dag! Når begynte dere å jobbe igjen? Og begynte dere 100% med en gang? Veldig takknemlig for svar... Klem fra
soleia Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Hei! Så leit å høyre at du har mista! Eg hadde ein MA som vart oppdaga i veke 10. babyen hadde slutta å utvikle seg i veke 8. Eg fekk ikkje utskraping, legen meinte at kroppen skulle ordne opp sjølv. Ho ville heller ikkje gje meg sjukemelding etter at eg fekk meldinga, sidan eg ikkje hadde utskraping el medisinsk abort. Så eg tok ut tre eigenmeldingsdagar med ei helg etter, før eg byrja på jobb att. Var litt tøft i starten, men var samstundes godt å komme i gang att og treffe andre. Var jo deprimert ei god stund etter, me hadde vore prøvarar i nesten to år før eg vart gravid, men trur ikkje det hadde vore betre for meg å gå heime og få god tid til å gruble og synes synd på meg sjølv. Så for meg fungerte det å bli sparka i gang på jobb att, kan jo ikkje gje noko fasitsvar for deg. Heldigvis gjekk det berre ca 3 mnd før eg vart gravid att, og sjølv om det vart ekstra spennande, fekk eg god oppfølging, og alt har gått bra. Vil gje deg ein god trøsteklem, og ynskje deg lykke til vidare. Neste gong sit den!
Kæmma og trultene Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Hei! Jeg mista i uke 10 første gang jeg var gravid, var sykmeldt bare en dag da jeg hadde utskrapning fredagen og startet på jobb igjen etter helgen .Det var nok for tidlig, og jeg hadde det tøft på jobb men samtidig syntes jeg det var godt å tenke på noe annet. Jeg startet 100% med en gang, jobbet i butikk da. Fysisk gikk det helt greit, men som sagt var det tøft til tider og jeg hadde noen gråterunder på bakrommet men alle visste om det og var veldig greie den første tida. Heødigvis for meg ble jeg gravid igjen innen en måned var gått, og fikk det å tenke på istedet... Føler med deg, det er forferdelig - lykke til!!
frk_fjas Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Jeg mistet i uke 8, etter 10 dager med blødninger, som endte med full fossblødning på legevakten der alt som skulle ut kom ut - jeg hadde ikke behov for utskrapning altså. Dette var onsdag kveld, og legen på legevakten mente jeg burde ligge i ro et par dager, men jeg ville tilbake på jobb, så jeg jobbet halv dag dagen etter, hel dag fredagen, og så slappet jeg av i helgen. Jeg hadde forferdelige etterrier, men ellers forløp det hele greit, så det var ikke noe problem for meg å begynne på jobben umiddelbart etter at jeg mistet.
Gjest Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Jeg mistet i uke 18 og ble sykemeldt i 14 dager før jeg var tilbake på jobb. Begynte rett i 100% stilling. Det var tøft men allikevel godt å få noe annet å tenke på enn det som hadde skjedd. Det var et par gråteepisoder inne på do, men det gikk seg til i løpet av noen dager, og alle var forståelsesfulle for at jeg trengte litt tid alene av og til. Jeg tok meg også en liten tur inn på kontoret et par dager før jeg skulle starte igjen og hadde lunch med kollegaene mine. Det var kjempehyggelig og gjorde at jeg ikke grudde meg så veldig til å komme tilbake igjen i fulltidsstilling. Du må gjøre det du syns er best for deg. Det vil nok være tøft uansett om du kommer tilbake i 50% stilling eller rett i 100%. Snakk med sjefen din og kollegaene dine og si at du enda har det litt tøft og at du kanskje må ta deg en liten gåtur for å klarne hodet i løpet av arbeidsdagen. Lykke til!
Tweak Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg begynte på jobb igjen 4 uker etter, det var lang nok tid hjemme til å bare sitte og tenke... Siden alle på jobb visste hva som hadde skjedd så var det helt greit å komme tilbake igjen. Jeg jobber sammen med mange damer, og flere av de har opplevd det samme eller lignende, så de visste hva de skulle si og ikke si. Jeg er så åpen av meg at jeg fortalte villig til alle som spurte... kanskje ikke så utrolig lurt, men sånn er nå jeg. Og jeg begynte rett i 100 % ja.
cakes Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 det er utrolig trist når sånt skjer, både fysisk og psykisk påkjenning egentlig. vi er jo alle forskjellige, og noen trenger lenger tid enn andre på å komme over sjokket. jeg mistet i uke 14, og hadde det ganske leit en ukes tid, var sykemeldt den uken, mest fordi jeg hadde mistet så mye blod så jeg var konstant svimmel og dårlig. men, selv om det høres brutalt ut så går livet videre. man må bare se fremover og prøve på nytt rett og slett. jeg ble gravid igjen 3 uker etter jeg mistet, og det har gått strålende. er i uke 21 nå. dette blir mitt 3 barn da, og for meg så gjorde det hele opplevelsen lettere å takle; vissheten om at jeg har gått gjennom to svangerskap tidligere,og at det mest sannsynlig går bra neste gang også. jeg ble fortalt at man opplever ikke en MA hvis ikke det har skjedd noe feil i forsterets utvikling, det ble også en trøst for meg, det var rett og slett ikke meningen,og jeg kunne ikke gjort noe for å hindre det. jeg synes også det var ganske ålreit å komme fort tilbake på jobb,for å kunne konsentrere meg om noe annet. men, som sagt, vi er alle forskjellige og det finnes ikke noe fasitsvar på når man skal jobbe igjen,det kommer helt an på når du føler deg klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå