Gå til innhold

Stort barn, 1600gr i uke 30???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på klinikken i natt da jeg hadde kjent lite liv fra barnet i hele går. Alt var heldigvis fint, men etter ultralyden sa legen i forbifarten "barnet er større enn gjennomsnittet". Oioi, tenkte jeg da. Så ser jeg at han har skrevet på helsekortet "fostervekt 1617 gram". Og jeg er 29 + 0 !!! Det er vel ALT FOR MYE??

Noen som har erfaring med dette? Er det fordi jeg selv har lagt på meg hele 15 kg at barnet har blitt stort? Jeg tror ikke helt det heller, for når han målte hodeomkrets og benlengde (og det har jo lite med tykk baby å gjøre) kom det opp termin på skjermen som var 2-3 uker før den jeg har fått... Så det virker jo som om han er stor, ikke bare tykk.

Jeg har hele veien gledet meg til fødselen, men nå er jeg rett og slett bekymret :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så stort, min lille var 1600 og 40cm da hun ble født i uke 32, od den minste av de som var født da på nyfødt. Hun var estimert til 2 kg pga. lengden.Møtte bla. tvillinger på 17-1800 gram født i iuke 30. Kan love deg at babyen ikke er tykk, du hadde nok fått deg en overaskelse om du hadde sett ham. De baserer vekten på lengden av beina og hodeomkrets, de kan ikke se hvor mye kjøtt han har på beina. Min niese ble estimert til å veie 4500- 5000 gram, men kom ut og var 3500 med et stoooort hode (som hun vokste inn i fort). Babyer vokser i rykk og napp, sjangsen er stor for at din lille har hatt en vekstspurt, og kanskje ikke vokser så mye i lengden fremover.

Skrevet

Å, tusen takk - du aner ikke hvor mye du nettopp lettet hjertet mitt!!! Takk, takk :-D

HI

Skrevet

Jenta mi veide 1700 gram i uke 30 men legen sa det var kjempefint og helt normalt. Hun ble 3910 gram og kom en dag etter termin:)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Jeg var til vekstestimering ca 30+0 og hun var da 1400 g. Fikk beskjed om at det var helt på gjennomsnittet. Men de vokser jo i rykk og napp da :-)

Skrevet

Jeg var på vektestimering uke 30+5 og gutten ble da beregnet til å være 2000 gram, noe som tilsvarte +14 %. Hvis babyen i magen din vokser jevnt nå framover kan du nok regne med en på rundt 4 kg ved termin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...