Tre gutter, en jente og spire Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Var hos legen i dag. Hun er alltid så blid og positiv, men i dag hadde hun dårlig tid. Og hørte ikke etter hvordan JEG hadde det. Veide meg kjapt før hun dyttet meg inn på kontoret. Gått opp 3 kg. Er det mulig? sa hun.. Ble jeg lei meg. Føler meg stor fra før. SF er 25 og er akkurat 24 uker på vei i dag. Så nå sitter jeg bare og sipper og synes jeg er diger. Gått opp ca 5 kg siden jeg ble gravid, tidligere har jeg holdt meg til 3 på denne tiden. Klart det kan være all sjokoladen i påska, sikkert det. Men føles ikke noe bedre av den grunn. Får jo høre av alle at jeg er diger så, da er jeg vel det. Sliter med allergi og er utrolig følsom for tiden, og tårene bare renner.. Skal vaske huset og vil heller ligge under dyna Er det mulig å føle seg så dustete. Sukk.
maizi Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Uff da!! Fælt å føle seg sånn. Men er det så mye å ha gått opp 5 kg i uke 24 da??? Jeg har gått opp 3 kg og jeg er bare 13+4. Føler meg også diger, kan ikke se at jeg er gravid, ser ut som jeg bare har lagt på meg. Var ikke sånn forrige graviditet... Jeg tenkte jeg skulle ta meg en runde på butikke litt senere, kjøpe meg noen fine klær sånn at jeg føler meg litt freshere. Hvis jeg ikke finner noe som passer så har de alltids sko og vesker:) Ikke vær lei deg for dette, du har en baby i magen og skal bli mamma igjen. Dette er viktigere enn noen ekstra kilo som man tross alt kan gjøre noe med i ettertid!! Sender deg en godklem!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 Takk.. Er vel ikke de fem kiloene hun maser om, men de tre som kom på de siste ukene.. Har litt ekstra og gå på denne gangen i forhold til før, så da forventer vel hun ikke at jeg skal opp så mye. Føler meg skikkelig PMS i dag, så det er vel problemet. Kan jo ikke akkurat ringe og klage til noen heller, da tror de vel jeg er sprø som sitter her og gråter.
lillejenta2 Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Hei! Synes dette høres helt normalt ut jeg. Ifølge vektkalkulatoren til fortunebaby.com skal vi legge på oss: First trimester: 1 pound per month Second trimester: 0.5 of a pound per week Third trimester: 1 pound per week Å legge på seg tre kilo på 4,5 uke skulle altså være helt normalt! Og fem kilo totalt er jo ganske lite så langt som du er på vei. Jeg er 16 uker nå og har lagt på meg fire kilo. Helt normalt i følge legen. Stå på og vær positiv.
Mamma_til_isabella Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Dette er helt normalt:-)Du ligger jo langt under det som liksom skal være standar da:) Desutten legger man på seg forskjellig:)Opp 5 kg i uke 24 er ikke mye i det hele tatt:)Så gå ut og kos deg i det fine været;)
Gjest Umbilikus Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Herlighet, hva slags lege har du? Jeg la på meg 5 kilo på fire uker, og da jeg spurte legen om ikke det var litt mye, sa han "Å nei, det skal du bare være glad for". Det er akkurat i denne perioden barnet vokser, mengden fostervann øker, morkaken vokser osv osv Det er langt fra 5 kilo fett du har lagt på deg! Håper du innser at det var en dum kommentar fra legen, og klarer å glede deg over at du legger på deg helt normalt!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 17. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2009 Synes ikke hun var særlig positiv i dag, mulig hun hadde en dårlig dag! Ligner ikke henne å si sånt, men det passet ikke så bra at hun plumpet ut med noe sånt i dag.. Hadde en slitsom dag i går og har ikke helt hentet meg inn igjen. Fått høre nok om hvor feil jeg gjør ang å få flere barn og min mann er sur fordi jeg overreagerer. Hadde håpet på en koselig kontroll men.. Baby har det bra iallfall, det er viktigst.
Artica Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 Skjønner godt at du tok deg nær av legen, ikke spesielt omtenksomt sagt av henne. Og er vel de ukene du har passert nå som står for mest vektøkning? Jeg syns ikke 5 kg høres mye ut, heller ikke de tre siste som kom på 4.5 uke. Selv har jeg lagt på meg 4 kg, og er kun i uke 18. Jeg klaget til mannen min i dag jeg da. Har lagt på meg 4 kg, og er ikke så mye det på meg. Var tynn fra før av. Problemet er magen min. Jeg har fått voldsom stor mage. Har problemer med å sove om natten, og syns jeg ser ut som at jeg iallefall er 6 mnd på vei gitt. Iallefall klaget jeg til ham, og han svarte meg bare tilbake, at det er bedre med litt i magen, enn ikke noe:) Og det er jo helt sant! Vi som trodde vi kom til å mite lille tass. Når jeg klager på at jeg har lagt på meg de 4 kg, sier han bare "du er gravid, du skal legge på deg". Syns du skal droppe helt hva legen sa jeg, og kose deg med magen din. Hadde nok blitt rimelig lei meg jeg også om noen sa det til meg.
Gjest eelis+spire Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Herregud. Jeg er 13+6, og jeg har gått opp 8 kg. Fikk ikke noen negativ tilbakemelding på det fra legen min ("Du er såpass tynn at jeg ikke hadde forventa noe annet").
Candy girrrl Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 5 kilo på 24 uker er ingenting!! Min mann har gått opp like mye og han er ikke gravid :-)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 Hei! :-) Jeg hadde lagt på meg nesten 6 kilo da jeg var i uke 21 - 22 og jeg som dei 3 siste svangerskapene kun har lagt på meg ca 8 - 9 kilo, og fikk på meg vanlige bukser bare 1 uke etter fødselen! Da jeg gikk med jenta mi, da gikk jeg opp 17 kilo, hadde masse vann i kroppen, og jeg var ikke nede i normalvekta før etter nesten 1 år! Fikk litt angst for at dette svangerskapet blir likt som da jeg gikk opp 17 kilo, så tror jeg må spise litt sunnere fremover! ;-) Føler meg også mye større denne gangen, enn i dei forrige svangerspene på samme tid!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 Hei hei! Ville bare si at d høres ut som vi har hatt ganske lik vektøkning, du og jeg, "Tre gutter, en jente og spire". Jeg hadde bare gått opp et par kilo frem til uke 17-18 ca, så stoppet det opp et par uker, og de siste ukene har jeg gått opp ca 3-4 kg til.. Jeg er 24 uker i morgen. Syns ikke dine 5 og mine 6 kg er mye på 24 uker! Ikke bry deg om legen din, hun tenkte nok ikke på at slikt kan bli tatt veldig ille opp, spesielt av en gravid dame med hormonene i sving! Jeg tåler ingenting for tida, å hadde nok åsså bitt meg merke i en slik kommentar. Så er jo vekt et sårt tema under en graviditet, de fleste er jo redd for å ese ut alt for mye.. God helg, kos deg masse, og ikke tenk mer på det! Det er ikke mye i det hele tatt!
ta|ie Skrevet 17. april 2009 #13 Skrevet 17. april 2009 OJ! Og jeg som gikk opp 6kg før jeg var 19uker på vei :S Gikk ned 3 først pga kvalme, men på ganske få uker så var det 6kg opp ;P Ble egentlig helt paff når jeg så tallet men i ettertid velger jeg å drite i det og bare prøve å spise (litt) sunt. Skal bli spennende å se hvor mye jeg har gått opp nå (blir hos jm). Det er lite med 5kg mener jeg! Bare lukk ørene når folk sier sånn til deg! Tror ikke at alle skjønner hvor sårbare noen gravide kan være. BLÆ! Ha en flott helg og kos deg masse!
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 18. april 2009 #14 Skrevet 18. april 2009 Jeg har gått opp 7.5 kg og er 19+5..Det virker som veldig mye syns jeg..Men er glad og for det , for da vet jeg at ting er i orden.At lille prinsessa mi legger på seg..Jeg er tynn fra før..Ikke tykk nå , og ikke stor mage.. Ikke tenk så mye på vekta og på hva andre sier..Det er så forskjelling fra person til person..Det viktigste er at barna har det bra inni der, og at vi spise sunt og næringsrikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå