Gå til innhold

Hvor ofte trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte trener dere og hva trener dere? Jeg er i 16 uke, prøver å trene tre ganger i uken, men ikke så hardt, går på tredemølle, svømmng og lette vekter. ikkealltid jeg får til tre, noen ganger bare to ganger.

Nysgjerrig på hvor hardt andre trener eller om andre trener i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er også 16 uker på vei! Jeg trener fem/seks ganger i uken, men er vant til å trene mye. Jeg trener styrke to ganger, løper to ganger og svømmer et par ganger og har klarert med Olympiatoppen at det er helt ufarlig.

Har ikke tatt noen spesielle hensyn ennå, trener fortsatt ganske hardt og alt går fint. Men jeg holder meg under terskelfart. Kommer jeg opp over terskel (altså melkesyreproduksjon) klapper kroppen litt sammen. Det vil si at jeg har det mest behagelig med puls under 170 (er 29 år). Men jeg løper intervaller der pulsen er oppe i 180 et par minutter innimellom, det går helt fint. Jeg trener helt vanlige styrkeøvelser, knebøy, utfall, benkpress osv. Men har litt lettere vekter enn tidligere, rett og slett fordi jeg ikke har den samme styrken. Skal passe på bukpresset etterhvert, men har ikke tenkt å gjøre endringer før etter seks mnd. Jeg trener også mage/rygg, men varierer øvelsene mer enn vanlig.

God trening!

Skrevet

hei...jeg er i uke 21...sluttet på treningssenteret da jeg fann ut at jeg var gravid...nå går jeg tur i skog og mark,helst 6 ganger til uken,og turen varer minst en time. Føler jeg får mer energi av dette. lykke til videre

Skrevet

Jeg har trent 5-6 ganger i uka i alle år, og hadde store planer om å opprettholde det også som gravid. Det har jeg ikke helt klart, to grunner til det, første tre mnd var jeg så trøtt og slapp at det ble mer soving enn trening, så var nede i 3 ganger i uka. Har også fått en stygg skiveprolaps som hindrer meg noe. Men jeg prøver å få til tre turer på treningssenter i uka, samt å gå tur bortimot hver dag. Nå er jeg 21+3 og har droppet joggingen, noe jeg holdt på med også i min trøtte og kvalme periode. Jeg har hatt super joggeform, men jordmor ba meg redusere da jeg var på kontroll sist. Jeg får noe ubehag nederst i magen hvis pulsen blir for høy, så nå er jeg mer på gåmodus. Trener også styrke, og har tenkt å fortsette så lenge som mulig, dvs omtrent til termin. Men det blir ikke helt samme intensistet lenger, roet ned intensitet på det meste rundt uke 18-19.

Skrevet

Jeg måtte desverre slutta da jeg fikk bekkenløning veldig tidligt..Er ute å tusler litt men må ta det veldig pent..Det er kjip..Kos dere med treningen det dere orker.ikke ha dårlig sam. for å ikke trene for lite..Alt er bedre enn ingeting

Skrevet

Trene......hva er det??

Hehe...det er noe jeg ikke har gjort på lenge:D

Nesten glemt hva det er...;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...