Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hei, ønsker meg inderlig barn. Har prøvd en stund - uten hell. Og det haster da jeg har blitt en voksen dame. Etter ønske fikk jeg resept på pergotime av gynekologen min. Har eggløsning, men ikke helt regelmessig. Har tatt enkel kur, siste tablett på mandag. Merket ikke noe først, men denne uken har jeg vært til tider ubehagelig varm.(Sitter her glohet i ansiktet nå) Og 3 netter hvor jeg nesten ikke har fått søvn. Er student og har essay å levere og viktige eksamensforberedelser i disse dager. Blir selvsagt fortvilet når jeg ikke får søvn. Har nå hatt 2 netter på rad med minimalt med søvn. Kjæresten min er svært lite støttende. Jeg prøvde å nå han i går, si at dette er ikke lett - men han blir skikkelog sur. I natt lå han som en stokk ved siden av meg, og ble kjempesint når jeg lå og vred meg fordi jeg ikke kunne sove. Og ikke noe sex - hva er vitsen med denne pergoen da? Det var mensdag 10. Prøvde å snakke med han igjen i dag. For å bli venner igjen. Det bar helt galt avsted. Han klarte å si: Er du sikker på du skal ha barn når du er så hormonell? Jeg ble kjempelei meg. Vet at det er helt usaklig sagt. Det er vel ikke min feil at pergo har bivirkninger. Jeg er utredet, det eneste er egglederne mine som ikke er sjekket. Har fått henvisning fra gyn om at han bør sjekke sædcellene sine. Noe han sikkert aldri kommer til å gjøre. Det er mulig sædcelene hans ikke funker så bra, da hjelper pergo. Måtte bare får det ut. Ingen å snakke med - og spesielt ikke en kjempesur kjæreste. Er det andre med bivirkninger etter pergo og med menn som ikke fungerer?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Huff, dette hørtes jo utrolig trist ut! Spesielt når han ikke vil høre etter når du prøver å forklare... Jeg prøver å advare mannen om mine humørsvingninger og prøver å forklare ham hvordan det føles når jeg blir forbanna på den tingen som datt i gulvet når jeg ville den skulle ligge still på hylla. Han ler, men sier det er godt å få vite slik at han kan forstå at det ikke er noe personlig! Og du, alle får jo trøbbel med å sove av og til. Skal man bli sint på hverandre for det? Skal den ene sove på sofaen? Hva om man er syk og hoster hele natta? Nei, slik er det i allefall ikke her i huset! Etter ti år sammen har vi aldri sovet på forskjellig sted i huset på tross av snorking, hosting og søvntrøbbel.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Hei - og tusen takk for medfølelse. Godt å få litt når jeg har en mann med liten empati. HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 Hei. Jeg har tatt 4 pergo kurer, hadde bittelitt humørsvingninger, men det var så lite. Høres ut som du har det verre. Jeg ble gravid etter 4 pergokurer, 3 inseminasjoner og på ivf nr 2 satt det;) Pergo er ikke noe effektiv dersom mannen din har dårlige svømmere. Dere blir nok heller ikke sendt til inseminasjon da, da sendes man som regel til ivf. Føler med deg. Det er mye vi damer må igjennom når vi må ha litt hjelp til å bli gravid. Sender deg en stor klem;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå