Gå til innhold

Har dere begynt å jobbe i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt mye sykdom i det siste og har ikke rukket annet enn å sope sammen litt løv og skitt, men det retter seg vel snart. Er lov å håpe. Det er mye å ta tak i etter en lang vinter med "snøskader" og brøyteskitt som ligger som tunge lokk overalt. Blomstene er sterke nok til å sprette opp iallfall, godt er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe i hagen, spørs selvfølgelig hva du legger i det. Vi har lagd snømenn og begynt å plukke søppel som stikker opp av snøen. Ellers er det ikke mulig med noe hagearbeid på en god stund enda.

Skrevet

Har vært ute med raken og fått unna løv og rusk. Har også stått på knærne og ordnet litt i bedene mine. Er ikke så praktisk med denne magen skal jeg si dere. :))

Det er veldig koselig å plante, så og få jord under neglene. :)))

Skrevet

"Hagen" vår er på 40 mål og det klippes og hives i siloen til sauene gjennom hele vinteren. Har ikke begynt å gjøre noe, men sambo vil kjøre gjødsel neste helg hvis det er rimelig godt vær.

Skrevet

Bor på en litt annen breddegrad, men ja, her har vi gjort hagearbeid lenge. Klippet plena 4 ganger allerede, og plantet ut både tomater og blomsterfrø, som har rukket og blitt planter allerede.

Det er 21C i skyggen akkurat nå. Koser oss =o)

Skrevet

Hm, rukket Å blitt planter allerede, skulle det vel stått...=o)

Skrevet

Hvordan er vinteren hos dere?

Er nok en del uker til plenene blir klippet her jeg bor, er mest vissent gress å se og brune blader fra i høst. I dag har mange vært ute og ordnet i hagene sine, tydelig at folk vil ha det fint for våren nå.

Skrevet

Kan i grunnen kopiere innlegget til metaMORfose, bortsett fra det med magen. Min mage er stor, men ingen hindring for hagearbeid! (Ingen baby inni, bare stor....)

Vi har krokuser nå, og noen små grønne spirer som skal bli påske- og pinseliljer og tulipaner.

Vi ligger på en breddegrad et sted mellom Paris og Roma, men vinteren er kaldere enn i Norge, og varer like lenge, men sommeren kommer fort og blir langt varmere. Våren og høsten er korte. Lørdag kveld, da jeg var i Minneapolis, kunne vi gå ute i t-skjorter etter at det var blitt mørkt. Men nå er det kaldt igjen, bare 2,8°C, tre timers bilkjøring sør for Minneapolis.

Jeg gleder meg til det blir lyst og jeg kan se hva helgens sommervarme har gjort med bedene mine mens jeg var borte.

Skrevet

Koser meg i hagen nå. Løkene spretter, flere satt og frø er i jorda. Er så utrolig deilig.

Skrevet

mm, vi har kommet langt i hagen, så nå er det bare å vente på at gresset skal gro så man må begynne å klippe:)

Skrevet

begynner å se plena nå, men er nok ennå en stund til det er bart og opptørket nok til å starte våronna her ja...

Skrevet

Vi har gjødslet og klippet både hekk og plen. Jeg har også lukt litt i bed og plantet nye blomster i urnene. Måtte også ta en skikkelig opprydding i hele hagen og har sopt gårdsrom og uteplass.

Kjekt å kunne være ute å jobbe litt og ungene synes også det er stas å få hjelpe til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...