Gå til innhold

Foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fader, i går var jeg på foreldre møte. Hvem møtte jeg der? Jo, far OG stemor..... Hva pokker har hun der å gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. kunne vel sagt fra at hun ble med, men se heller sånn på det: Hun bryr seg nok om barnet ditt til å bruke tid på foreldremøte... er vanskelig nok å få biologiske foreldre til å møte opp;)

Skrevet

Det er jeg faktisk enig i, men jeg ville kanskje sagt fra på forhånd. Jeg hadde nok ikke turt å dukke opp på et foreldremøte dersom ikke mor visste om det.

Skrevet

Jeg må si at ungen(e) er heldig som har fått et ekstra menneske som bryr seg såpass at de er villige til å ta del i den jobben. Men klart... jeg ville satt pris på at det ikke skjedde fort etter et brudd, og at en fikk beskjed om at den nye partneren skulle være med. Jeg tenker som så at så lenge en legger til grunn at det skal være til det beste for ungen så er det jo bra.

Skrevet

Blir litt oppgitt jeg. En steforelder skal bry seg med barnet, svelge kameler for ikke å gjøre noe "feil" i mors øyne. Ikke ha for strenge regler, da liker hun ikke stebarna sine bla bla bla.

Men møter en stemor opp på et foreldremøte, så er faen meg det galt og!! Kvinnfolk! Se positivt på ting - vær glad hun bryr seg slik hun gjør!!!

Skrevet

Det er nok noe der. Alt en gjør er feil i både mors og stebarnas øyne. Så spør de seg hvorfor far ikke ser hvor ille stemor er, han må være hjernevasket av henne, så snart er han nesten like ille, for han lar henne ødelegge ungene sine.

Muligens fordi far og stemor har en dialog om hvordan de skal ordne ting i sitt hjem. Muligens fordi far og stemor sammen diskuterer seg frem til hvordan best ivareta alle barna i sitt hjem.

Skrevet

Er dritt lei av å høre om de gale stemødrene som florerer rundt. Tror det er like mye en sjalu biomor som snur situasjonen slik.

Skrevet

Hei HI.

Jeg er stemor, og for meg er det ikke naturlig å være med på foreldremøte. Om stemor til ditt barn ikke er av den onde typen så var ho nok der fordi ho bryr seg om barnet. Men helt ærlig så skjønner jeg at du reagerer.. tror faktisk jeg hadde gjort det samme selv om jeg var i samme situasjon.

Om det går an å snakke med eksen din, så ta opp temaet med han :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Min sam boer og jeg har tre barn hver og vi har vært opptatt av å bygge en stor familie av oss 8. Vi har felles grenser og stiller opp for hverandres barn som det skulle vært våre egne. Vi ønsker ikke at det skal være "mine" og "dine" barn - men "våre". Barna føler seg som en stor familie og når noen spør hvor mange søsken de har, så ramser de opp hele gjengen! Nå venter vi et felle barn og alle gleder seg.

Fordi vi ønsker å sende tydelige signaler til barna om at vi er EN stor familie, og at vi begge synes det er viktig å kjenne livet til barna på skolen og blant venner, møter vi begge opp på foreldremøter hvis har mulighet.

Vi er glad i hverandres barn og vil ha et godt og naturlig forhold til alle seks . snart syv!

Hvorfor er dette vanskelig for biomor, evt biofar? Føles det som om bonusforelderen "trenger" seg på og "stjeler" plass? Jeg vet inderlig godt at jeg ikke er bimor til tre av "mine" barn, men jeg vil veldig gjerne følge dem tett og få lov til å bidra så godt jeg kan. Jeg er ikke ute etter å ta plassen til biomor. Hun er MAMMA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...