milva76 Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 har fått masse vann i kroppen allerede i uke 21. Noen som har gode forslag til eventuell behandling? hadde masse vann i kroppen da jeg fødte sist også, men da kom det ikke før ca uke 32.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Hvordan vet man hva som er vann og hva som er fett? Legger på meg så fryktelig mye hele tiden, og håper i det lengste at det "bare" er vann... :oP Har hørt at vann fordriver vann, dvs at det er lurt å drikke masse masse vann. Og at man skal holde seg unna for salt mat, da det binder vannet i kroppen. Har ingen gode råd utover det... Lykke til!
Gjest Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Det er desverre ingen behandling du kan ta når du er gravid siden all form for vanndrivende midler kan være farlig for fosteret (dette inkluderer helekost, te-er osv). Du kan prøve å forebygge at det kommer veldig mye mer ved å drikke mye frisk vann, spise så lite salt mat som du klarer og alltid legge beina høyt opp om du kan når du sitter og ligger. Er kjempekjipt med vann i kroppen, har selv slitt med det i 3 svangerskap, og det begynner å kommer mer nå (uke 25) også merker jeg. Fordelen er jo at man blir fort tynn igjen etterpå da ;-) Med min første gikk jeg opp 27 kg, 15 av dem bare de siste 4-5 ukene (hadde ekstreme mengder vann i kroppen, 3++ i ødem), etter fødselen rant 18 kg bort på 2-3 dager og resten på en uke. Det var deilig dat :-) Du som lurte på hvordan man skiller mellom vann og fett. Vann merker man først med at skoene og ringen klemmer, og man gjerne føler seg litt varm i bena og smånummen i hendene utover dagen. Ringen og skoene blir trange og sokkene setter dype merker på leggen. Dette gir det vi kaller 0-1 i ødem (ødem er vannansamlinger, 3 er meste man får). Får man mer vil man merke mer til det også ved at f.eks ringen ikke lenger passer, skoene ikke passer (når jeg hadde 3++ i ødem passet ikke engang min mann sine sko, og de var 4 nummer for store for meg...), smykker blir trange, man klarer ikke å få på sokker og klokke, det blir dype søkk oppå foten når man trykker oppå den osv.
milva76 Skrevet 17. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2009 Akkurat sånn er det for meg. Har du prøvd homøopati eller akupuntur, Alva? La på meg 30 kg sist, og veide 10 kg mindre 4 mnd etter fødselen enn før, så det gikk fort av. syns det er vel tidlig å få mye vann allerede i uke 21. Drikker og drikker vann, går med støttestrømper og har bena høyt så mye jeg kan.
Moderbodin har født Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 jeg har begynt å merke at jeg føler meg hoven i hendene hvis jeg har ligget lenge. Det blir liksom litt "stivt" å prøve å knytte nevene. Er dette tegn på vann i kroppen???
Gjest Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Ja, det kan være et tegn på dette. Lege/jordmor skal sjekke etter ødem på kontroller, så om du er usikker, så spør dem! :-)
Gjest Skrevet 18. april 2009 #7 Skrevet 18. april 2009 Nei, det har jeg ikke,dvs gikk til akupunktør med nr 2, og hun sa de ikke kunne gjøre noe med vann før babyen var født, kunne risikere å redusere på fostervannet i samme slengen, samme som med andre vanndrivende metoder, så det utgikk. Jo, det er tidlig med vann allerede i uke 21, men det er ikke sikkert det blir så ille fordi om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå