Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Noen som har den store utfordringen med å klare å rekke å se to forskjellige barnetog? Stebarm og fellesbarn bor i to forskjellige kommuner... Hvordan løse dette?? Annenhvert år? Eller er det mer riktig at vi nå ser på fellesbarna siden stebarn har gått i tog 6-7 år nå?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 Jeg hadde helt klart gått og sett på mine barn i toget. Om faren heller hadde gått og sett på toget til de andre barna sine sammen med eksen sin, så han om det. Men han hadde ikke sovet i min seng etterpå.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Ja uff... Sliter litt med denne selv. Min datter skal gå i tog samtidig som min samboers datter skal gå i tog et annet sted. Vi kan ikke rekke begge deler. Det er vel størst sannsynlighet for at vi splitter oss faktisk. Så får vi heller samles utpå dagen for fest og hygge.
Gjest Antarctica Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 ...har de stebarna en mor, eller er de aleine i verden...? Og hvor lenge går man egentlig i tog, 7 år er vel en hel barneskoletid - da er det kanskje på tide å gå i et annet tog.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 vi er så heldige at det er såpass mellomrom mellom togene at vi rekker begge =) selv om det blir en del stress, og kan ikke stå og høre på taler osv
Anonym bruker Skrevet 18. april 2009 #6 Skrevet 18. april 2009 Mange steder går også barnehagen i tog... Blir fort en del år da.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Vi har hans barn(to gutter 12 og 16) hos oss annenhver helg, oppdelte ferier, jul, påske osv. Når det kommer til 17 mai, så er det litt komplisert. Vi har nå to felles barn(barnehagealder) som naturligvis er med i barnetoget og 17 mai feiringa her som vi bor. Det er ikke et tema for oss og da reise 1 time hver vei for å se særkullsbarna hans gå i tog. Tidligere så har vi prøvd å ha en fast ording på 17 mai fordelinga, men det er vanskelig å få til. Det er greit dersom 17 mai faller på en fredag eller en lørdag, sånn at de kan vere hos oss til dagen etter. Men, å bruke 17 mai kvelden på å kjøre barna tilbake til biomor er helt uaktuelt. En annen ting med 17 mai mener jeg også er at barn stort sett pleier å feire denne dagen på den skolen hvor de hører hjemme. Med program og opptreden som de gjerne har øvd på en stund i forkant. Hvorfor skal vi da på død og liv alltid da kjøre gjennom med annenhver 17 mai hos mor og far. Vi har selv latt guttene få bestemme om de vil vere hos oss eller der de går på skole nå når de er så store også. 17 mai er for barna, og jeg ønsker å kose meg sammen med barna denne dagen, uten stress med bilkjøring flere timer, og et jag med flere barnetog. God 17 mai!
anaina Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Problemstillinger her var vel ikke hvor barna skal være, men hvor de voksne skal være når barna er på ulike steder...?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2009 #9 Skrevet 24. april 2009 Jeg ser nå ikke helt problemet her. Er barna hos mor, er de med henne og er barna hos far er de hos han. Så det er vel del av samme problemstilling. Barna trenger vel ikke begge foreldrene tilstede når de skal gå 17 mai tog. De går vel neppe sammen med foreldrene, de går vel med vennene sine. Når de er på skoleplassen etterpå, så er de også med vennene sine, og så lenge det er en forelder tilstede til å komme til når nødvendig er vel det greit? Jeg har selv tilbragt mange 17 maier uten min far, men så lenge min mor var der, så har jeg aldri engang tenkt på det som verken et savn eller et problem. 17 mai med 100% ekstra var jo det en veldig populær dag å jobbe. Foreldrene mine gjorde ofte slik at av og til stillte mor på ting, og av og til stillte far på ting, og av og til stillte de sammen, alt ettersom hva som var påkrevd, og hva de hadde anledning til. Vi gjør det akkurat på samme måte, vi bytter på hem som går på foreldre frokost og alt dette andre i barnehagen, vi stiller ikke mannsterk på hver eneste ting ungene skal være med på. Det er strengt tatt ikke nødvendig.
Gjest Antarctica Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Sånn er det faktisk for dem med gifte foreldre... det er vanligvis bare én som tar seg fri for å gå på påskefrokost og julespill og dugnad og så videre. For en luksus, tenker jeg, hvis begge mine foreldre skulle ha diltet på alt jeg foretok meg. Med litt flaks kom mamma på en musikkskolekonsert, men det var slett ikke alle gangene, og pappa kom omtrent aldri, om jeg husker rett. På skoleavslutningene kom de som var husmødre og hadde tid. (Men dette var jo i stenalderen, på 1980-tallet - nå er sønnens medlemskap i fotballklubben blitt et engasjement for en hel familie.)
gutt eller jente?? Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Jeg og min samboer har hvert vårt barn i ulik kommune. Vi deler oss og ser "vårt" barn gå i barnetoget. Foletoget prøver vi å få med begge to. Først begynnelsen av det ene toget og slutten av det andre. Blir en del frem og tilbake, men sånn er det nå :-). Det er jo 17.mai bare 1 gang i året. Tror det er viktig for barna å vite at vi er der og ser på dem, selv om de har den andre foreldren som også er der. Husker selv hvor stas det var å gå i tog når mor og far så meg gikk forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå