Gå til innhold

Ekstremt mammadalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har barn som er veldig mammadalt? Min datter er 13 mnd, og skal helst være oppå meg hele tiden når jeg er hjemme. Ellers går hun masse å surver! Om faren hennes er med henne er det annerledes, da kan hun leke selv osv.

Er det bare vi som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er innom her og smugtitter litt..Datteren min er 1 år om to uker, og hun er helt lik!! Skulle jeg forklart hvordan vi har det for tiden, så ville jeg skrevet akkurat det samme som deg...

Det er slitsomt og frustrerende. Det som hjelper her, er rett og slett å komme oss ut av huset for å treffe andre. Da er hun som regel i litt bedre humør, og slipper taket i meg.

Skrevet

Snuppa mi på 15 mnd er likedan, selv om pappa`n er tilstede. Er ikke sånn når de er alene, eller andre passer henne. Da er hun blid som ei sol.

Utrolig slitsomt, for hun har vært sånn i flere mnd..

Skrevet

Her hjelper det også å komme seg ut av huset!! Da er hun blid og god, og leker og koser seg... men noen ganger må man jo være hjemme liksom.. hehe.... Og da er det utrolig slitsomt at hun må være oppå meg hele tiden!!

Skrevet

Tulla vår på 14 mndr er også sånn til tider. Nesten litt sårende for pappaen innimellom, når hun skiker og vil til meg når han skal ta over. Leste ett eller annet sted at det er en slik periode nå hvor de blir ekstra knyttet til hovedforsørger, og at det kan ha slike følger, så jeg tror nok at det er helt normalt, og forhåpentligvis vil det bli mindre etter en periode...

Skrevet

Men hva gjør dere da? Tar dere de opp hele tiden når de klenger, eller lar dere de gråte litt?

Skrevet

Hva jeg gjør - vel, det er litt avhengig av situasjonen. For eksempel vil hun veldig gjerne opp til meg når jeg lager middag. Da prøver jeg rolig å forklare at det går ikke, noen ganger løfter jeg henne litt opp slik at hun kan se hva som skjer, og andre ganger setter jeg henne i tripp-trapp stolen og flytter den til hvor jeg holder på slik at hun kan følge med.

Andre ganger, går jeg litt med henne, og prøver å lede oppmerksomheten på noe som jeg vet hun synes er morsomt. Eller så leker jeg litt med henne, eller setter meg og gjør noe ved siden av henne (f.eks legger jeg som oftest tøy sammen med henne rundt meg - kan være litt lite effektivt, for hun kan rive ned det jeg har stablet, men det får så være).

Skal hun til pappa, og vil til meg, da lar vi henne grine litt, men det går som oftest over når pappa begynner å leke med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...