Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huskjøp står for tur, og vi (jeg) må bli flinkere til å spare!

Jeg har en bekjenet som er hudpleier og får derfor litt rabatter på behandlinger der. Har gått igjennom nettbanken min og funnet ut at det blir flere kroner av det enn jeg trodde gjennom et år, så nå er det skjærpings!

Så - hvilke hverdagstips har dere? Hva gjør dere for å føle dere bra? Noen billige og gjennomførbare tips? Alt fra hud-, hår- til kroppspleie.

Jeg trenger litt inspirasjon :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det null hår, hud og kroppspleie utenom det som jeg gjør selv. Ville nok ikke falt meg inn å bruke penger på sånt hvis økonomien var stram. MEN så er jeg ikke så veldig forfengelig av meg heller... :-)

Her går jeg hjemme i 6 mnd ulønnet permisjon, og da er det kun penger brukt på mat og husholdning, og hvis jeg må ha noe ekstra, kjøper jeg det, men sjeldent.

Sorry, ingen råd herfra :-)

Skrevet

Går til frisøren da... det må man jo innimellom.

Skrevet

Jeg setter av 300 kr i mnd. En gang i året unner jeg meg da en real spa-behandling med venninner (gjerne med reise, lunsj og vin etc). Dette er en kostnad som er "i budsjettet" ;-) Bortsett fra drøye og dyre produkter unner jeg meg ikke så mye mer på skjønnhetsfronten. Forresten et bad i badekaret med maske fra REN (ikke så veldig dyrt) en gang i uka!

Det som gjør meg glad er å kunne kjøpe meg en deilig kaffe, typ kaffelatte, og sette meg ned med en god bok / avis når lille sover. Min lille time. Ekstra deilig nå som sola skinner!

Skrevet

Frisør er jeg også nødt til å bruke penger på hver tredje mnd. Men jeg farger ikke eller noe sånn, kun klipp så det blir ca 160kr i mnd. Håret mitt er "hellig".. haha.. neida, men det blir så flokete, stygt og rett og slett grusomt hvis det ikke blir klippet regelmessig.

Problemet er vel at vi ikke har så veldig trang økonomi - og derfor er det lett å unne seg litt for mye :P F.eks så fortjente jeg full kroppsmassasje etter 9 mnd svangerskap. Og jeg fortjente ansiktsbehandling etter å ha kuttet ut godteriet. Og.. ikke sant - jeg finner på for mange grunner til at jeg fortjener litt luksus :P

Men nå (litt luksusfelleninspirert) så skal vi begynne med budsjetter på alt vi bruker penger til og ikke minst - holde de! Så vi får bedre økonomisk styring og heller kan spare pengene som blir til overs isteden for å bruke de på ting vi "fortjener". Da viser vi jo banken også at vi har oversikt og kan betjene et lån uten problemer :)

Skrevet

Det jeg kan bidra med er to nettsider: www.lookfantastic.com der du kan kjøpe alle frisør-produkter til en rimerligere pris enn hos norske frisører og www.strawberrynet.com som har rimelig kosmetikk og hudpleie produkter og rimelig/ingen frakt-kostnad.

Skrevet

Jeg kunne sikkert brukt tusenvis av kroner på velvære hvis vi hadde råd. Men det har vi ikke. :)

Det jeg synes er deilig er å ta en lang dusj men full kropps - og ansiktsskrubb, etterfulgt av ansiktsmaske og bodylotion. Napper øyenbrynene selv og steller negler på hender og føtter. Hårklipp blir det en sjelden gang, og den fortas på en superbillig salong, evt i Spania. (skal bare stusses, så det klarer alle)

Det har hendt at jeg har brukt penger på fotpleie eller spa, men det er helst i forbindelse med gavekort.

Noe jeg bruker penger på er hårfarge hver 2.-3.mnd og permanent vippebøy ca 2 ganger i året. Hater øyevippene min og føler meg mye bedre når de har litt bøy.

Tenkte å begynne å trene på SATS nå da, det er jo en heftig utgift, men får mye igjen for det i form av økt velvære, bedre utseende og ikke minst bedre helse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...