nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. april 2009 #1 Skrevet 17. april 2009 Hun er 2,5 år og har sluttet med bleie. Veldig flink, sjeldent uhell. Men de siste ukene har hun blitt lat (?)... Gidder ikke gå på do, har ikke tid. Det kommer et drypp i trusa (som hun sier selv), og da har hun tid til å leke litt til. Hun kommer ofte og sier "mamma, jeg må ikke tisse nå", da tar jeg henne rett på do, for jeg vet jo hva det betyr... hehe ) Men det er nok ikke like lett å følge med på "dryppene" hennes i barnehagen... Jeg holdt også på sånn da jeg var liten, og har har slitt masse med uvi i ungdomstiden/voksen alder... Det vil jeg ikke at hun skal gjøre... Hvordan få en slutt på denne dryppingen og at hun holder seg til det lengste?
ApriIbaby Skrevet 17. april 2009 #3 Skrevet 17. april 2009 Vi har hatt samme problem med gutten vår. Han hadde aldri tid og kunne alltids holde seg litt til. Vi dro på Hoppeloppeland. Det var superstas!!!!! Han ville tilbake. Vi lovet at det skulle vi når han hadde hatt helt tørr truse i 10 dager. Skrev ut et bilde fra Hoppeloppeland med en tabell med 10 ruter under som jeg hang lavt på kjøleskapet. Kjøpte noen smileklistremerker. Så gjennomgikk vi reglene; Han skulle ta seg tid til å gå på do når blæra sa at han måtte, sånn at det ikike var noe uhell ii trusa. Hvis denne var tørr når kvelden kom skulle han få sette et merke i en rute, og når alle ruter er fylt skulle vi dra til bildet igjen. Vi snakket flere ganger igjennom hvordan han fortest mulig skulle komme seg tilbake til Hoppeloppeland. Det gikk vledig bra. Han la om vanene på ca 14 dager. Ikke vært noe problem etter det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå