Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 hjelp.. hva kan jeg gjøre?.. har prøvd å smøre med alcos anal (hemoroidekrem) men synes ikke det hjelper noen ting... huff, blør i rumpa hver gang jeg går på do.. Jeg ser for meg at de kommer til å sprekke og blø all over det place under fødselen.. uuuu
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 takk for fin støtte, kjøttpølsa ;-) HI
Gjest Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Symp og sånn. Men trøst deg med at det antakelig er det du vil tenke minst på underveis.
Kjøttpølsa Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Støtter alltids en grøsser sak som ikke omhandler meg selv:-,)
Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Kjipern, virkelig. Men støtter lut, det vil sikkert ikke være det som opptar deg mest under fødselen. Etterpå kanskje... vil anbefale klystèr e.l. etter fødselen ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Takk for tips, kan nok være lurt med noe klyster eller noe etter fødsel, ja... Jeg får prøve å tenke at det sikkert går greit... men lurte nå på om det finnes noe jeg kan gjøre i forkant.. HI
Kjøttpølsa Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Herremin, dama får jo sin livs opplevelse med å skyte pauntballkuler.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Hodet strammer blodårene, så du er ikke heldig med å skremme henne der, kjøttpørsa.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 det er akkurat noe sånt jeg ser for meg... uæææ... ;-)) HI
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #14 Skrevet 17. april 2009 Drikk masse vann, knip, ligg med rompa høyt, smør med Sheriproct salve som kjøpes på apoteket eller Propolis salve 10% som kjøpes på helsekosten. Beklager å si det... Midlene hjelper nok litt innen fødselen, men etter fødselen kommer du sannsynligvis til å være enda verre. Jeg så ut som om jeg hadde en hel drueklase i rompa...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #15 Skrevet 17. april 2009 ...og hvordan ble du kvitt det anonym 07.14? Jeg blir aldri kvitt mine... (
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #16 Skrevet 17. april 2009 Dette er ikke noen solskinnshistorie, så ikke les videre hvis du ikke vil vite min erfaring..
Dunder Skrevet 17. april 2009 #17 Skrevet 17. april 2009 Vil bare si at min hemo forsvant nesten umiddelbart etter fødselen, så det er ikke sikkert det blir verre. Bekymrer du deg for at det skal gjøre vondt eller fordi det er flaut? Hvis det er det siste så kan du jo trøste deg med at jeg dreit ned hele fødestua inklusive jordmor og jordmorassistent fordi de ga meg klyster alt for sent så jeg fikk ikke gått på do før jeg begynte å presse. Det var nok litt av et syn, men det ga jeg blanke bengen i. Om det gjør vondt å føde med hemoer, vet jeg faktisk ikke, det er jo vondt å føde uansett. Jeg vet at mange tar isbiter på for da trekker de seg sammen, og så "stapper de inn" (har ikke forsøkt dette, altså, men du kan jo prøve), og så har jeg hørt at honning skal hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #18 Skrevet 17. april 2009 Hva i all verden sjedde, innlegget ble lagret av seg selv..bra jeg hadde trykket inn anonymknappen før jeg begynte å skrive!! I alle fall... jeg har hatt innvendige hem. i flere år. De kom ut etter jeg hadde vært på do og trakk seg inn igjen etter en stund. De var aldri vonde, men jeg grudde meg til å ligge med fritt innsyn inn der når jeg skulle føde. Prøvde de reseptfrie midlene, men ingen hjalp. Personlig klarte jeg ikke la være å tenke på det under fødselen, og jeg knep igjen rumpa under pressriene for at de ikke skulle tyte ut. Hadde en lang og tung fødsel, men likevel klarte jeg ikke la være å tenke på det, så det noen sier at man ikke vil klare å være "forfengelig" under fødselen stemte ikke for meg i alle fall. Men de skapte ikke noen problemer ellers. Etter fødselen fikk jeg en dritvond kul, som forsvant av seg selv etter få dager, ellers ble hemoridene som normalt igjen, de kom og gikk. Neste svangerskap lå magen tyngre i bekkenet, og hem. sto ut av rumpa hele tiden på slutten. Hele underlivet var ømt og sårt og jeg blødde når jeg gikk på do. Ingenting hjalp. Faen så jævlig. Denne gangen blåste jeg langt i hvordan rumpa mi så ut for jordmora, var mye mer avslappet. Det er jo et helt vanlig syn for dem tross alt. Fødselen gikk som en drøm, men JM kommenterte etterpå at jeg hadde fått "endel" hemorrider. Under fødselen sto den ene JM med flere fingre oppi rumpa mi og trykket oppover, jeg vet ikke om det var pga hem. ikke skulle sprekke. MEN etterpå ble det heeeelt for jævlig. To uker etter fødselen satt jeg alene på stua og gråt fordi jeg hadde så vondt. Klarte verken stå eller sitte, og hem. var kjempestore, tromboserte og betente. Jeg ringte legen og fikk hastetime, jeg sa jeg ville han skulle åpne dem. Han var skeptisk, men jeg var desperat. Så han tok den største, fy søren noe så vondt!! Fikk også beskjed om å kjøpe Xyloproct salve. Etter ett døgn var smertene borte, og to uker senere var alt som vanlig. Nå er de som før, kommer og går. Så konklusjonen er, du blir nok ikke kvitt dem før fødselen, men ikke nøl med å søke hjelp for dem etterpå!!
Dunder Skrevet 17. april 2009 #19 Skrevet 17. april 2009 Kom på et par ting til: Du må ikke presse hardt når du skal bæsje, det forverrer hemoene, du må vente til det går mer av seg selv. Og så bør du ikke tørke så hardt, kanskje heller dusje deg når du har vært på do.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #20 Skrevet 17. april 2009 jeg pressa på meg fæle hemorider under første fødsel, men da fikk jeg resept av legen (mens jeg fremdeles lå på barsel) og da var det stikkpiller i tillegg til krem. Etter 14 dager ca, var det ikke like smertefullt lenger, og jeg plagdes ikke noe videre med det. Har kjent tendenser til hemorider av og til, om jeg f.eks har hatt diarè eller noe. Men absolutt, husker stor forskjell fra å bare bruke krem, til å kombinere med stikkpiller (fikk ei vennine til å gå på apoteket å hente for meg- stakkars hun syntes det var litt flaut visst:P) da ble det litt mere levelig iallefall..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #21 Skrevet 17. april 2009 jeg hadde mange store hemorider selv under fødselen d gikk kjempe fint merka ikke noe til d under selve fødselen de var vonde i etterkant da men d gikk over d også..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2009 #22 Skrevet 17. april 2009 tusen takk for engasjement rundt hemoroidene mine:-).. he he... Jeg er nok mest redd for at det skal gjøre fryktelig vondt, ikke såå redd for at det skal være flaut, selv om jeg må innrømme at det har slått meg det også.. Samboeren min har barbert trusekanten min for å gjøre meg klar til fødsel og er snill og sier det ikke ser så ille ut, men jeg tror nok faktisk han lyver litt der:-).. Jeg kan jo kjenne dem selv mener jeg :-)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå