EnJente_m_2Jenter Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Noen som vet hvorfor man får kynnere ? Jeg har ikke merket noe til kynnere i dette svangerskapet foreløpig, hadde det jo i siste, men ikke så tidlig. Igår var jeg på jobb for første gang etter hypermesis og sykemelding i 3 mnd. Etter jobb slet jeg enormt med kynnere en stund. Jeg var enormt sliten igår og slet veldig. Gråt da jeg var så sliten og fikk migrene. Det jeg nå lurer på er jo om disse kynnerne kan ha blitt utløst av stress/overbelastning for kroppen pga jobb og anstrengelse ?
*1+1=2 små* Skrevet 17. april 2009 #2 Skrevet 17. april 2009 meg igjen*flau* fant dette på nettet "Hva kan du gjøre selv -forebyggende Lytte til kroppen. Ved mye kynnere ta det med ro. " Her er linken: http://www.doktoronline.no/articles/pregnancy/NONAME-1551.html Jeg bare minnes hun som fikk kynnere TIDLIG i svangerskapet og lakk fostervann etterhvert og hun måtte være innlagt på sykehuset....(var en del av jordmødrene serien som gikk for 2 år siden) Masse god bedring og lytt til kroppen, når du får kynnere i forbindelse med stress så er det jo ganske lett å gjøre noe med det for å unngå flere. Kanksje du kan ringe JM og spørre hvor farlig det egentlig er? hadde vært greit for vite for resten også, jeg vet at det er vanlig med litt kynnere fra uke 18(i følge linken) men får også inntrykk av at MYE ikke er bra? Igjen, lykke til:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 17. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2009 Tusen takk, du er så søt du ! Skal si ifra om jeg finner ut av det. Etter å ha lest en del kommer jeg selv frem til at det ikke er farlig, men at kroppen sier ifra ja. I noen tilfeller får folk det uansett. En jeg kjenner personlig var sykemeldt i hele svangerskapet pga kynnere og tidlig fødsel med nr en. Samme skjedde med nr to, så noen er nok mere anlagt for det eller ?
*1+1=2 små* Skrevet 17. april 2009 #4 Skrevet 17. april 2009 det er jo så typisk oss jenter, å la det gå så langt også må kroppen "kutte ut" før vi forstår.(altså du besvimer f.eks) nei slik jeg har lest meg frem til er kynnere nok ikke så farlige men om det blir plagsomt vil jeg tro det er et tegn ja! Det er ikke no nederlag å måtte sykemelde seg, vi må huske på at vi gjør en viktig jobb. Noen er heldige og er HELT friske mens andre er uheldige og har tunge svangerskap. Å gå gravid er ikke en sykdom, men man kan fortsatt bli syk av å gå gravid! Igjen, alt godt ønsker jeg deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå