Gå til innhold

mulig dumt spm, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvis jeg var 4 mnd på vei 15 mars, er jeg da 5 mnd+4 dager på vei i dag?? Rekner vi en svangerskapsmåned fra f.eks søndag til fire søndager senere, elr fra søndag15 til onsdag15?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Regner vi måneder i det hele tatt da?

Skrevet

Det er vel egentlig mye opp til en selv. Helsevesenet regner jo ikke graviditeter i måneder, men i uker/dager. Naturlig nok siden det ikke finnes noen standardlengde på en måned.

Personlig synes jeg det blir tullete å dele antall dager et svangerskap skal vare på ni og si at det er en månedslengde. Mitt svangerskap telles fra 24. desember, og da har det vitterligen gått en måned 24. januar osv. - og ni måneder 24. september, selv om termin ikke er før 2. oktober.

Skrevet

Jeg regner bare uker og dager jeg. Så nå er jeg 14 uker og 6 dager på vei. altså 14+ 6.

Men hvis du skal regne måned, så blir det idag 5 mnd og 2 dager. 1 mnd er jo f.eks fra 15. mars til 15. april. Ihvertfall ville jeg regnet det ut sånn.

Skrevet

Hvordan kan du regne at du er 5 mnd på deg når jeg er 15+5 idag og er en uke unna og være 4 mnd regnet 15. til den 15.? Ble litt forvirret her...

Skrevet

Jeg regner bakover fra termin... Har termin 25 juni, dvs 25 april har jeg to måneder igjen, og er dermed ferdig med 7. Da vil jeg si at jeg er i 8. måned. Men det er i bunn og grunn utrolig sjelden jeg bruker det, men jeg har fått noen spørsmål om hvilken måned jeg er i, og da er det greit å ha en ide. Men det er egentlig en umulig oppgave å finne ut av... ;o)

Skrevet

en er jo ferdig med 3. måned etter 13 uker og noen dager... dvs at når en er 14-15uker på vei er man i 4.måned:)

Skrevet

Sånn gjør jeg også det. Føler det blir mest riktig, man regner jo et svangerskap som 9 mnd, så da stemmer denne måten best synes jeg.

Skrevet

Man regner jo uker. Svangerskapet er jo ikke akkurat 9 måneder heller.

Jeg forholder meg ikke til måneder i det hele tatt, blir bare tullete. Bruker kun uker + dager. Evt hvor lenge igjen til termin:)

Skrevet

9 mnd + 9 dager for å være helt korrekt :-)

Med termin 25. juni er du 9 mnd på vei 9 dager før dette, dvs den 16. juni, så er du 8 mnd på vei den 16. mai og var 7 mnd på vei den 16.april.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...