Heidimoren Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Noen her som har blitt satt i gang på St.Olavs Hospital? Hvor mange dager over var dere? Blir man automatisk satt i gang etter en uke her i Trondheim om man ønsker det selv. Eller må man ha spes. grunner til det? Kan man bli satt i gang på helgedager, eller holder de seg til slikt på ukedager?
ma20 Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg skal også føde på St.Olavs, og har fått hørt at man blir satt igang 1 uke over tiden, men mer aner jeg ikke..
to_tette? Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 kom til å tenke på: er det 1 uke etter UL-termin dato man blir satt igang, eller er det når man er en uke overtidig, altså 3 UKER etter termindato... (siden man sier at +/- 14 dager er normalt.....) nei nei det KAN jo ikke være 3 uker over...
ma20 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Tror det er en uke etter UL-termin ja. Vi skal på omvisning der om ikke så lenge, og da skal jeg spøre.
to_tette? Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 spør om det er vurdering etter en uke da, eller om det er igangsetting etter en uke.... fødte på st.olavs i juli 07, og da var det overtids-VURDERING 14 dager over termin... glad jeg slapp det da...
20feb11 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 har hørt at alle som føder på st.olavs har rett på å bli satt igang en uke etter ul termin om de selv ønsker det. noe nye greier:)
to_tette? Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 noe sånt jeg har hørt også, det har bare ikke vært helt "klar tale" (eller er det jeg som har surregravidehjerne...) mener det skal være igangsetting en uke på overtid ja
to_tette? Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 min gravide hjerne lager ihvertfall komplikasjoner ut av ting som er enkle i utgangspunktet.......
Lizbeth Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Jeg er nå 2 dager på overtid, og skal føde på St. Olavs. På min siste kontroll hos jordmor på tirsdag fikk jeg med et skriv om den studien som ble gjort i fjor, som har ført til at St. Olavs nå har endret praksisen sin. De tilbyr en overtidskontroll en uke etter UL-termin, noe man selv velger om man vil ha. På denne kontrollen kan følgende alternativer bli aktuelle: 1) Igangsetting av fødsel samme eller påfølgende dag (avhengig av kapasitet), 2) avtale om induksjon om 3-4 dager eller 3) Avventende holdning, med avtale om ny kontroll og ny vurdering om en uke. Man må selv kontakte sykehuset for å bestille denne overtidskontrollen, noe jeg gjorde i dag. Jeg skal inn den 22., altså 1 uke etter min termindato. Men, forhåpentligvis kommer han ut før den tid ;o)
to_tette? Skrevet 18. april 2009 #10 Skrevet 18. april 2009 ante meg at det ikke kunne være så enkelt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå