GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hei. Er ca 6 uker på vei og opplevde i dag noen forferdelige smerter nederst i magen, det føltes ut som om eggestokker, livmor og alt ble revet ut, og hadde noen veldig intense stikninger nederst i magen og i ryggen! Dette varte også ganske lenge. Noen som har opplevd dette så tidlig i svangerskapet? Har en datter fra før og hadde absolutt ingen smerter i magen da jeg gikk gravid sist. Kan man spontanabortere selv om man ikke har noen blødning? Håper noen kan svare meg på dette?
miss_knl*babynr3påvei* Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 du har ikke hatt noe som helst blødning ?? da vet jeg det ikke.-.. kanskje et svangerskap utenfor livnora.. men da blør du som regel
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 Ingen blødning nei, kan tenke meg at de smertene jeg hadde var som veldig sterke menssmerter. Snakket med en som sa at man får smerter i magen når livmoren strekker seg. Men dette var fryktelig vondt.
npr Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg hadde også slike smerter rundt uke 6 i mitt forrige svangerskap. Kjentes ut som at livmora fikk krampe eller sene-strekk. Den knyttet seg fullstendig og det varte i et kvarters tid før det gikk over. Var så vondt at jeg kaldsvettet og bare måtte legge meg ned på badegulvet. Blødde ikke noe jeg heller. Mistet 6 uker etter, men tror ikke smertene hadde noe med det å gjøre da fosteret hadde levd i en måned etter denne hendelsen. Tror nok det bare er snakk om voksesmerter jeg...:-)
Kongeørna Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Jeg har hatt menslignende smerter, såpass sterke at jeg har vært bekymret. Har ikke hatt sånne smerter i mine andre svangerskap. Jeg har fått forklart at det er vanlig med ulike typer smerter. Hos meg varte det i noen dager, til og fra. Enda har jeg av og til menslignende tak. Er nå 11+4 og ul viser en svært så livlig krabat (på duotest). Tror du kan puste rolig så lenge du ikke blør!
kremtkremt Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 jeg fikk intense smerter der for noen dager siden.. ringte legen. kontordama sa at jeg mest trolig bare hadde hatt magekrampe.. smertene mine vart i ca 15-20min
nutri Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Uff, ja. Jeg sitter og venter på timen hos lege nå. Onsdag kveld begynte jeg få menssmerter og hadde litt blodig utflod. I hele går blødde jeg (mindre enn ved vanlig mens, men mye nok til å bli engstelig). I tillegg fikk jeg skikkelig vonde smerter i livmoren. Det har ikke gitt seg idag, heller blitt verre. Blødd mer friskt blod idag og intense smerter. Måtte ta meg en smertestillende tablett. Nå er jeg virkelig bekymret.:-( Og jeg som akkurat hadde fortalt til familie om graviditeten for jeg trodde jeg var over det verste nå. Er 12+2 idag. sukk, snufs. Tror ikke dette kommer til å gå bra....
mille trille Skrevet 17. april 2009 #8 Skrevet 17. april 2009 jeg hadde skikkelige magekramper på natta et par-tre dager etter forventet mens. varte i kanskje ti minutter. Tror det var voksesmerter. Jeg er nå 9+4. Tror alt er bra:)
Mamma_til_isabella Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Intense ligmentsmerter er helt normalt nå som ting vokser og strekker seg:)Når du ikke blør syntes jeg ikke du skal bekymre deg:)
nutri Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 da ble resultatet som jeg fryktet. SA idag . :-(
villemo26 Skrevet 17. april 2009 #11 Skrevet 17. april 2009 nei fy flate, føler med deg! går det bra med deg?? så utrulig leit, spesielt siden du var komt så langt :-(
nutri Skrevet 17. april 2009 #12 Skrevet 17. april 2009 takk, villemo26. Det går passe greit. Mest sannsynlig har dette egentlig skjedd for en stund siden, men først nå at kroppen greide kvitte seg med det. Visstnok vanligst å skje rundt uke 8-10. Er lei meg, og har kjempevondt i magen. Fikk en kapsel som skal hjelpe livmoren å trekke seg sammen, så det er nok det jeg merker. Fikk også Pinex Forte om det skulle bli for ille. Prøve å greie meg uten. Må regne med å blø i 1-2uker. Men det er jo håp i andre enden. Ikke for gammel til å prøve på nytt. :-) Men utrolig kjipt, nå som vi også akkurat hadde fortalt familie og noen venner. Lykke til med deg.
DolphinGirl Skrevet 18. april 2009 #13 Skrevet 18. april 2009 Jeg er ca 6 uker på vei, tror jeg, og har hatt intense menskramper og noe som ligner på det i ca 4 uker. Noen ganger våkner jeg på natten med disse smertene. Men pussig nok er jeg ikke bekymret, for jeg hører jo bare at det er normalt. Har ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, og jeg har en følelse av at det kommer til å gå bra uansett :-)
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 18. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 18. april 2009 Tusen takk for masse svar, det hjalp:) Var på legevakten i går bare for sikkerhets skyd, selv om smertene hadde gitt seg. De sa det ikke var noe å bekymre seg for og at alt så fint ut, heldigvis. Var visst normalt at man kunne ha litt vondt i magen så tidlig og var nok bare pga. litt stress den dagen. Så lei meg for deg som opplevde SA, huff så utrolig trist! Ingen fortjener det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå