Lunita_ Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 bare lurer... gutten vår har begynnt å grine på nesa av mme og drikker nesten ikke noe i løpet av en dag,og nesten ikke vann.. Svigermor sa jeg kunne gi han litt vanlig melk,men er skeptisk...har jo lest og hørt at jeg skal vente med det til han er 1 år...hvorfor skal de vente til de er 1 år egentlig?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Her fant jeg noe på babyverden.no om dette: "Helmelk/ lettmelk/ skummet melk Så lenge det er naturlig å amme, er det naturlig at erstatninger består av morsmelkerstatning, inntil avvenning ved 9 til 12-månedersalderen. Nyere undersøkelser tyder på at tidlig bruk av kumelk kan gi små blødninger i mage og tarm og kan føre til tap av jern. Graden av blødninger er større jo tidligere barna starter med kumelk. Det er bedre å bruke morsmelkerstatning enn helmelk. Kumelk kan ikke bare føre til småblødninger, men også til et for stort inntak av proteiner og salt i første levehalvår."
Lunita_ Skrevet 16. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2009 ojj! nei da venter vi nok med melk...dette skal jeg fortelle henne!
Lemonia Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Det er flere årsaker til at man skal vente med kumelk til barnet er ett år. Det ene er at barn som får kumelk for tidlig er mer disponert for allergi. Det andre er at tarmene til så små barn ikke klarer å bryte ned proteinene i melk. Det fører bl.a. til små blødninger i tarmen som i tillegg til å tappe kroppen for jern gir økt fare for diverse tarmsykdommer som f.eks. ulcerøs kolitt. Gode grunner til å vente med andre ord. Hadde han vært 11 mnd hadde det neppe vært så farlig, men det er ganske lang vei fra 8 til 12 mnd. Det du kan prøve er å rett og slett bytte mme. Det finnes jo flere forskjellige typer og de smaker jo ulikt, så kanskje det hjelper?
Lunita_ Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 ja tenkt på å bytte over til Nan..han fikk nan den førte mnd men han gulpa så fælt av den,så jeg gikk over til collet,gulpinga ble litt bedre..men nå gulper han nesten aldrig lengre,så kanskje det er en ide og prøve nan igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå