Gå til innhold

Blødninger uke 10+4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera mi er gravid for første gang. I går opplevde hun noen små blødninger som gikk over. I dag kom noen nye og litt kraftigere. Hun har ingen smerter. Hun har væt hos legen, men skjønte ikke så mye.. (Utenlandsk og litt rar fyr...)

Kan man ha blødninger og alt likevel gå bra? Noen med lignende erfaringer? Jeg har selv vært gravid og født to barn, men ikke vært plaget av blødninger..

Krysser fingrene for søstera mi, men hvor stor håp kan det egentlig være?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan trøste med at blødninger er faktisk ganske vanlig! men det bør ikke være mye, altså, ikke slik at man må bytte bind ofte etc

jeg ville uansett fått en sjekk. for å være på den sikre siden, og roe nervene!

hun bør ringe helsestasjonen eller legevakta siden hennes fastlege ikke kunne hjelpe.

dersom hun ikke kommer noen vei med dette, ville jeg tatt en telefon til privatklinikk for privat ul..

men det går sikkert fint, altså! jeg hadde småblødninger selv, fikk sjekk på føden (men var lenger i svangerskapet enn søstra di, da..ca uke 20)

Skrevet

jeg hadde blødninger uke 12+2, noe som gikk bra :). hadde før dette hatt to SA, så ble sendt på kontroll ¨på ahus av fastlegen min. vet det er vanligere enn vi tror med blødninger. håper ho får sjekke om alt er bra med fosteret, støtter forslaga i innlegget over.

krysser fingrene for søstra di...

Skrevet

Jeg hadde også blødninger med nr 2 når jeg var 12-14 uker på vei. Var på tidlig ultralyd,så viste at jeg hadde en blodansamling en eller annen plass. Den vistes fortsatt på ul i uke 18,men jeg blødde ikke mer. Alt gikk bra :)

Skrevet

Eg hadde ein blødning då eg var temmelig nøyaktig like langt på veg som søstera di. Det var berre litt, ein kveld. Var hos legen neste dag og fekk time til ultralyd dagen etter, der eg fekk bekrefta at "lille ert" var sprell levande. No er ho 17 mnd gamal :o)

Ei veninne var plaga av mange (og tidvis store) blødningar, fekk beskjed ein gong om at det var spontanabort og blei sendt på sjukehuset for å få ut resten. Der såg dei eit aldeles levande foster. Deretter gjekk det så som så, guten vart fødd i veke 25, men feirer no straks 1-årsdag og har det etter forholdene veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...