Gå til innhold

Erfaringer med BRYSTREDUKSJON??? Hvordan ble formen på brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enormt store bryster, og har nå fått henvisning til kirurg som skal vurdere om jeg får en sånn operasjon dekket. Har så utrolig vondt i ryggen, bak skulderbladene etc.

Jeg har str 65F/70F og har bare ikke kropp til å bære vekten.

Men jeg lurer på hvordan et resultat blir? Vet jo det kommer an på kirurg etc, men føles det utrolig fremmed etterpå? Er arrene skjemmende?

I det hele tatt...lurer på hvordan det gikk med dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Hm. Jeg bruker størrelse 70G, men har aldri hørt noe om brystreduksjon, selv om jeg har mye vondt i ryggen, som du beskriver.. Hvordan gikk du frem med fastlegen din for å få henvisning? Jeg er 158 cm høy og veier 50 kg, så jeg har vel egentlig ufattelig store bryster, særlig i forhold til kroppen.

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer som deg å ta brystreduksjon når jeg er ferdig med å amme den nye babyen. Jeg har naturlig nok ikke erfaring på området selv enda, men jeg har snakket med flere venner og bekjente som har gått gjennom en slik operasjon. Alle sammen har vært utrolig fornøyde med resultatet, og samtlige har anbefalt meg å gjøre det samme. Arrene er jo ganske mye større en ved en brystoperasjon (hvor de legger inn silikon for eksempel) for de må skjære rundt brystvorten og ned + i en bue under brystet. Så man får et arr som ser ut som et anker. Men veldig ofte blir arrene veldig svake etter en stund. Dessuten tenker jeg at jeg heller vil leve med arr som kun jeg og sambo ser enn disse enorme brystene som ødelegger ryggen min og egentlig bare er i veien :o)

Håper du får svar fra noen som har tatt en slik operasjon slik at du får flere innspill og erfaringer!

Skrevet

jeg tok en BR for noen år tilbake. Det er riktig at arrene blir anker aktig. Mine er ganske synlige, men det er mest fordi jeg har gått opp i vekt og fått barn siden den gangen. Dermed har de strukket seg litt. Arrene er minst synlige om sommeren når man er litt brun, men uansett plager ikke det meg. Går ikke så mye toppløs alikevel...

Jeg var vel en 75 E før operasjonen og de fjernet litt over 500 gr pr bryst. Puppene fikk kjempefin form, runde og struttende.

Jeg anbefaler alle som ønsker en BR å gjøre det. Jeg fikk det dekket og hadde knapt smerter etterpå. Tok vel bare tre paracet. Men var sykemeldt en måned siden man ikke skal løfte tungt og sånt.

Er ikke så ofte her inne, så om noen har spørsmål er det bare å sende en pm.

Kjør på ihvertfall - heller arr en store tunge bryst!!!

Skrevet

Jeg var ikke så stor som deg, men fikk dekket brystreduksjon alikevel og er kjempefornøyd. I begynnelsen har du veldig struttepupper, men de blir mer normale etter hvert. Du vil kjenne en del klumper osv i brystene på grunn av arrvev, men dette syns jo ikke.Er du flink til og tape arrene (dette får du instruksjon om på sykehuset) blir arrene meget bra. Du kan miste følelsen i brystvorten eller i deler av brystet.Dette kan komme tilbake eller bli slik.Jeg har noen partier på brystet for jeg er litt nummen, men det bryr jeg meg fælt lite om. Nå venter jeg mitt andre barn og det ser ut som jeg kan amme.Dette er litt opp og ned om du kan eller ikke. Jeg fjernet 285 g fra det ene og 385 g fra det andre brystet.Størrelsen har blitt litt ujevn i ettertid, men ikke noe som plager meg. Mer du lurer på? Bare send meg en privat mld :-)

Skrevet

Jeg tok BR for eh.....13 år siden. Jeg var ikke så stor som deg, hadde str 75DD. Jeg er liten, 159 høy så på meg var dette store bryster. Jeg hadde alle plager man får med store bryster, foruten at jeg ikke hadde fått vondt i ryggen enda. Siden jeg ikke hadde det, fikk jeg ikke dekket dette offentlig, måtte gjøre det privat. Hadde fått det offentlig dersom jeg hadde hatt ryggplager pga størrelsen fikk jeg beskjed om. Helt ufattelig spør du meg, at jeg liksom skulle gå og vente på å få ryggproblemer, og da fjerne, istedenfor å gjøre det først og slippe problemer. Uansett, jeg betalte altså selv, fjernet ca 250 gram på hvert bryst. Opereasjonen tok 2,5 timer eller noe sånt, jeg reiste hjem igjen samme dagen fra klinikken. Hadde litt smerter de første dagene, men funket helt fint så lenge jeg tok noen paralgin, som jeg fikk av legen. Litt styrete med teiping og sånn i en ca mnds tid etterpå, og bruk av sports-bh døgnet rundt et par tre mnd. Jeg sydde ca 150 sting totalt, var innom klinikken noen dager etterpå og fjernet noen av de største som holdt brystvortene på plass. Ellers forsvant de andre av seg selv, og teipingen og sånn var vel verdt det, for mine arr ser man nesten ikke. Klart de er der!!!! Men dersom man ikke vet det, tenker man ikke på det. Det som jeg syntes var skummelt før operasjonen var at jeg fikk beskjed om at brystvorten i enkelte tilfelle ikke ville funke, ha følelse, og noen ytterst få har visst nok endt opp med å miste hele brystvorten fordi den ikke har festet seg sånn at den kunne funke. Men jeg brydde meg ikke om det heller, ville bare "bli normal!" Brystene mine ble veldig bra etterpå, gikk ned til 75B str. Har bra følelse i en brystvorte, den andre bare delvis. Blir jo aldri helt som før da.... men.... hallo.... tenker ikke over det. Har født 2 jenter,venter nr 3 nå. Jeg kan dessverre ikke amme. Med nr 1 kom det kun ut råmelk, med nr 2 ikke noe. Får selvsagt melk, melkespreng til tusen rett etter fødsel, men det er ikke melkeganger som gjør at melken kommer ut, de er fjernet. Det er bare sånn det er, har ikke angret ett eneste sekund på operasjonen allikevel. Ungene mine klarer seg fint som flaskebarn! Hadde jeg ikke tatt brystreduksjon, hadde jeg aldri fått noen unger, aldri noen mann heller for det tæret skikkelig på min selvtillit å være så stor. Så fra meg anbefales det vikelig!!! Fikk et helt annet liv etter operasjonen!!!Lykke til.... :)

Skrevet

hei:)

jeg fikk et enormt bryst etter første fødsel, fikk dette redusert,det var ganske sjenerende,det store brystet var en E cup,mens det normale var C.. etter 1 år på venteliste fikk jeg operasjon. det så veldig brutalt ut med en gang, fordi de skjærte av brystvorten, kuttet under og fra brystvorten og nedover..

også fikk jeg infeksjon i operasjonssåret selvfølgelig.. så jeg hadde to uker med litt vondt til og fra, måtte ha hjelp til husvask og sånn.

men etter 1 måned så syntes nesten ikke arrene lenger, og brystene var helt like, synes ikke at jeg har operert rett og slett.

nå er det 5 år siden operasjonen, og jeg har redusert følelse i brystvorten, men det er jo ikke akkurat den verste konsekvensen da. dette ble jeg også fortalt på forhånd , at kunne bli en konsekvens av operasjonen.

men alt i alt så er jeg kjempefornøyd:)

Skrevet

Åh, tusen takk for svar! Er litt nervøst det hele...men jeg har så vondt at jeg ikke orker dette mer. Syns bare jeg ser på sånne før og etter bilder at brystvortene ofte er plassert litt rart, liksom. Men herregud- det er jo bare småsaker i forhold til hva jeg drasser rundt på nå...

Skrevet

jeg ble også litt skeptisk av før og etter bilder, men jeg tok med meg bilder av pupper jeg syntes var fine, og fikk det som jeg ville :)

Helt enig med de over her, det er virkelig et nytt liv etter! Gå til legen og be om operasjon og bare gled deg!

Ønsker deg all mulig lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...