Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er syk. Hun hadde vondt i ørene natt til idag, har hatt feber hele dagen (rett under 39), vært skikkelig slapp, spist dårlig, hoster fælt.

Skal til legen med henne imorgen tidlig om hun har vondt i ørene i natt og. Måtte gi henne to stikkpiller natten som var, da roet hun seg å fikk sove.

Har dere noen tips og råd til hva jeg kan gjøre for henne i natt om hun plages å har vondt? Hva kan jeg gjøre for å få henne frisk, på bedringens vei, så fort som mulig?

Jeg er alene med henne, min mann jobber på sjøen annen hver måned :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mtp ørevondt så har ikke jeg så mange andre forslag ann å gi henne smertestillende. vet ikke om annet som kan lindre vonde ører.

sånn ellers så er det jo flere ting man kan gjøre selv for å lette barnet for en del ubehag ved sykdom!

- sørg for å gi henne nok å drikke, blås i maten dersom hun ikke vil ha. så lenge hun drikker nok så går det bra.

- kle av henne dersom hun har feber, la henne tasse rundt uten klær, kald klut i panna, kalde drikker, gjerne saft og gjerne sukkerholdig(sa legen min, anbefaler ikke det til daglig selvsagt)

- ved hoste: smør mentulathum under føttene hennes. skal visstnok gjøre underverker.

funker absolutt igenting og hun vister tydelig ubehag så gir du henne smertestillende. er ikke noe vits i å tyne både deg selv og jenta når det er tydelig at kalde omslag ikke funker på ei lita syk og sliten jente;)

Skrevet

Takk for svar :-)

Hva er mentulathum, hvor får jeg kjøpt det (apoteket)?

Her må man bare prøve alle gode tips man får!

Skrevet

Min gutt har hatt dobbeltsidig ørebetennelse, og han skrek mye. Det er mest vondt når de ligger. Jeg ga han stikk-piller og så sov han mye av natten i fanget mitt, mens jeg holdt han delvis oppreist. Vet det er slitsomt å sitte slik å holde en unge om natta, men jeg gjorde hva som helst for at han ikke skulle ha så vondt. Dersom legen finner det nødvendig med antibiotika, så virker dette nesten med en gang, så til i morgen kveld kan hun være mye bedre:-)

Skrevet

Virker det så fort?

Jeg er litt skeptisk til antibiotika.. vil jo helst at det skal gå over av seg selv. Men da fort også.

Men hvis det går så fort, en dag eller to på medisiner, så er det jo virkelig verdt det!!! (men skal vell kanskje fortsette "kuren" en uke eller lengre?)..

Skrevet

(inatt satt jeg også med frøkna sovende på fanget etter stikkpillene) Samme i ettermiddag. Hun roer seg også mye straks jeg bærer henne i oppreist stilling.

Men nå må jeg skynde meg i seng, mens hun ennå sover. :-)

Håper såå at det blir en mindre smertefull natt enn i går.

Skrevet

Ja, antibiotika virkar fort. Sist eg hadde halsbetennelse (og over 40 i feber) var eg betydeleg bedre under 24t etter påbegynt kur, og feberen var vekke 36t etter påbegynt kur. Voksne pleier å få 7 eller 10 dagars kur. Jenta vår har fått antibiotika ein gong (då mot urinveisinfeksjon), skulle ha medisin i 7 dagar.

Ville berre ønske jenta di god bedring, og lykke til med søvn og sånn til deg.

Skrevet

Takk :-) Denne natta gikk bedre enn den forgje. Hun var urolig hele natta, men ingen hylskriking, ei heller noen paracet. Så vi droppa legen idag, å ser det an til imorgen.

Men da er det lørdag å vi må til legevakten. Men men. Satser på bedring:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...