Gå til innhold

Uventet tilskudd til budsjettet :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg og samboeren min eller forloveden min (hi hi) som jeg kan si nå, solgte forrige leiligheten vår så brukte vi noe av overskuddet til at han kunne kvitte seg med smågjeld og den lille resten av studielånet. Det ble ca 40 000. Og siden vi skulle dele likt, så førte vi over 40 000 til min sparekonto også. Jeg sa ikke noe da, men jeg har hele tiden tenkt at disse pengene skulle gå til bryllup. :-)

En kommer langt med 40 000 men lenger med mer! Så i dag ble jeg overrasket; Jeg og mamma eide sammen et firma som min far startet. Mamma eide også det hun arvet etter min far, så hun hadde 76 % og jeg 24 %. Nå når alt av skatt og avgifter er betalt så ble det forbausende nok noe igjen på kontoen, fortalte mamma i dag. Så de 24 % mine blir til ca 20 000 som hopper rett inn i bryllupsbudsjettet! :-D

Plutselig har vi et budsjett på 60 000 uten at vi har begynt å legge til sides penger på månedslønna en gang! Så da blir det mye mindre å spare opp enn hva jeg hadde forventet :-D

Vet ikke helt hva jeg ville med dette, men det er jo litt gøy da, og en liten lettelse! :-) Penger er ikke alt, men jeg er tradisjonell av meg og ønsker å inkludere så mye familie som mulig i bryllupet. Og så liker jeg den formelle stilen med en tre retters middag og det koster jo mer, selv om vi ikke skal være ekstragavante!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...