Jenta25 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Nå har jeg vært på to jobbintervju, og på begge plassene ville de innledningsvis at jeg skulle fortelle litt om meg selv. Hva vil egentlig arbeidsgiver med det spørsmålet? Skjønner jo at de ønsker å se hvordan jeg fikser å legge frem noe muntlig, men hvilke opplysninger bør jeg ha med,hvordan best legge det frem?
Guri Malla har to små Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Spør mye for å se hvor flink kandidaten er til å ordlegge seg ja. Jeg synes det er ryddig med en liten oppsummering om hvor man er fra, litt om familien (hvis man har det, altså mann og barn), hvor man har gått på skole / studert, hvorfor man valgte det, og ikke minst hvorfor man nå har valgt å søke denne jobben. Ikke noe fasitsvar her, men er grei sjekkliste
Matildesnusk + lille ups Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Ha ha jeg var nettopp på et intervju, og de starta med å si "ja, du kan jo begynne med å fortelle litt om deg selv; skolegang, utdanning, arbeidserfaring, interesser, personlighet...". Jeg fikk helt prestasjonsangst og jo mer jeg fortalte (og stotra og leita etter ord), jo lenger ned falt selvtillita. Jeg hadde forberedt meg mer på en samtale, ikke på at jeg skulle holde en eviglang (føltes det ut som) monolog om meg selv. Det var pyton. Jeg aner at jeg nok må i flere intervju, så jeg vil gjerne høre hva andre har å si om dette. ;-)
Guri Malla har to små Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 ja interesser glemte jeg, det er alltid moro å høre om
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Husk, det går litt på personlig eggnethet, som mange skriver i jobbannonsen også Når jeg skal på intervju forteller jeg om hvordan jeg har jobbet med barn (jeg søker jobb i bhg og lign), hvordan jeg har løst opp oppgaver. Jeg forteller hvor jeg kommer fra, og hvorfor utdanningen min ble flyttet og lign ting. Jeg forteller aldri i en søknad at jeg har hørselstap, men forteller dette på intervju - men legger til bakgrunnsinfo - og ting som knytter opp ting til dette. ) HUSK: Man skal overbevise om at man er best passet til stillingen, så man forteller bare positive ting. Jeg ble tatt på sengen da hun jeg var til spurte: Hva er negativt med deg? Jeg fikk hjerneteppe, halloo? Hva gjør jeg feil? ++ Ehh, jeg.. Jo - også fortalte jeg. Men jeg klarte å vri det over til noe positivt igjen også. Jeg fikk jobben, heldigvis! ;o) Lykke til da
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Huff, personlig egnethet... ;o) Likte ikke at det var to g`er der, hehehe ;o)
Jenta25 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2009 Ups,jeg skjønner nå at min kronologiske fremstilling av livet mitt kanskje ikke har vært veldig imponerende:p Takker for svar jenter,skal på to intervju imorgen så nå sitter jeg å øver høyt for meg selv;-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Hehe, mye blir jo fortalt i søknad og CV - derfor legger jeg meg på en litt lavere "liste" med en bedre fremstilling av meg selv - uten å si at jeg "gikk der og der det og det året " ;o) Du får ha masse lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå