Gå til innhold

Vits i å begynne med modningsakupunktur i uke 38? Hva tror dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke peiling jeg...Men skulle jo tro det funka om det er i uke 35 eller 38 da.. eller?

Skrevet

Har ikke peiling, men jeg skal ihvertfall prøve det samt alle kjerringråd som finnes:)

Skrevet

Det var da jeg begynte i forrige svangerskap - en behandling rundt uke 38 og neste tre dager før termin.....riene begynte samme kveld:-)

I dette svangerskapet startet jeg i går - da var jeg 38 fullgåtte uker og akupunktøren og jordmoren mente det var supert. Lurt å vite med sikkerhet at det er hodeleie før man evt begynner og frem til uke 38 kan vel ungen strengt tatt snu seg både litt frem og tilbake...

Lykke til!

Skrevet

men hva er vitsen med det egentlig??mange går jo modne med åpning i flere uker før fødsel..jeg har vært moden en god stun å er forsatt gravid:) er det rie fremkallende eller??hmm

Skrevet

Vet om ei som begynte med akupunktur sent. Hun hevdet at hun bare fikk satt nåler da som skulle fremkalle rier.

Det beste er nok å ta en telefon til en akupunktør i morgen og høre :)

Skrevet

Vitsen er at de kan sette nåler for å "hjelpe til" med modning av livmorhalsen samt stimulere barnet til å presse hodet lenger nedover i tillegg til å stimulere til at fødselen starter. Min akupunktør sier også at de som har tatt modningsakupunktur gjerne har kortere åpningstid og noe mindre smerter ved fødsel.

Jeg hadde god effekt av dette sist så jeg har troen. Men det ikke er alle som responderer like bra på akupunktur så på andre er det ikke sikkert det funker... Men det er verdt forsøket synes jeg da!

Skrevet

Jeg vil tro det har god effekt. Jeg var første gang i går (er 36+5). og skal andre gang når jeg er 38 uker. (eller 37+5) Skal gå en gang i uka, og muligens et par ganger siste uka før fødsel.

Akupunktøren fortalte at hun først setter nåler for å øke fleksibiliteten i fødekanalen, og at hun etterhvert vil sette nåler for å påvirke babyen til å sende ut hormoner.

Om du har gått til modningsakupunktur vil også akupunktur som smertestillende under fødsel ha sterkere effekt.

Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur i slutten av uke 37. To dager etterpå gikk slimproppen og to dager etterpå var tulla ute tre uker før termin. Fødselen gikk unna på 2 timer:-)

Lykke til!

Skrevet

Vurderer det samme selv.. .iflg jordmor kan man begynne fra uke 38 med modningsakupunktur.

Hos meg ligger bebisen veldig langt nede allerede men har ikke sjekket om jeg er moden på noe vis. Er i uke 37+6.. 17 dager til termin...

Vi har ju ikke noe å miste på å prøve ihf.

Vi kan få modningsakupunktur direkte på fødeavdelingen...

Lykke til!

Skrevet

Jeg har 33 dager igjen, og har allerede vært til forberedende aku 2 ganger. skal igjen til mandag.

Klargjør kroppen, mht modning, men setter såklart ingen riie stimulerende nåler før fullgåtte 38 uker.

Vi kan også få nåler på føden her, men er ingen fullutdannede akupunktører her ennå.

STOR forskjell på de som har tatt et "nålekurs" og de som faktisk er akupunktører.

Skrevet

høres ut som det kan funke da:) MEN er det ikke litt drøyt å prøve å få ungen ut når det er fks 4 uker igjen av svangerskapet??hmm..

Skrevet

Om du sikter til meg så får du vel lese en gang til

Jeg forsøker ikke få ungen ut hverken 4 el 1 uke før svangerskapet er fullgått!!!!!!

Jeg er da ikke IDIOT.

Jeg beg så tidlig med modningsaku fordi jeg har gått 17 og 14 dager over med mine andre 2, for så å bli satt igang.

Kroppen min modnes ikke uten hjelp.

Som jeg skrev settes det modnings og forberedende nåler IKKE fødsels og riiestimulerende.

Synes personlig det er idioti å forsøke få ungen ut før fullgått uansett jeg. Blir provosert over alle trådende om hvordan få igang fødsel før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...