Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Jeg har urinveisinfeksjon og fikk selexid. Begynte på disse for tre dager siden og jeg har mer vondt nå en når jeg dro til legen. Har fått vondt i ryggen også, over nyra. Sitter og lurer på om det er nyrebekkenbetennelse på gang, har aldri hatt det før. Er kronisk plaget av urinveisinfeksjon og i svangerskapet ble jeg operert for utvidet nyrebekken. De satte inn et rør i urinrøret, men det er tatt ut for et år siden. Det er på samme siden jeg har vondt nå. Æsj.. Er det virkelig mulig å bli verre når man går på penecellin? Det er forsåvidt den samme typen jeg gikk på fra uke 8 til uke 39 i svangerskapet, kanskje jeg er blitt immun..
Lykkeliten og jeg Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Det er mulig at den ikke funker nå nei.. Høres ut som nyrebekkenbetennelse. Jeg hadde det da jeg gikk gravid. Vondt som fy er det =/ Ring legen imorgen du og få andre medisiner. Og god bedring
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Er egentlig det jeg frykter, nyrebekkenbetennelse. Plages så mye med høyre nyra.. Utrulig kjipt. Ja jeg må nesten ringe i morgen, trur ikke jeg klarer å gå slik stort lengere.. Tusen takk Du er ikke plaget med dette mer?
Lykkeliten og jeg Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Nei, heldigvis ikke. Men jeg passer veldig godt på å ikke sitte så mye på kalde overflater og sånn.
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Det er lurt, det fant jeg fort ut
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 antibiotikaen skal virke etter max noen dager hvis det er den riktige! selexid er bredspektret, altså skal virke på mange type bakterier, men du kan ha blitt resistent etter mye bruk. Trimeotoprim er trolig at aktuelt alternativ for deg. (Dra til legen i morgen med ny prøve, synes det er rart om du ikke har fått svar på dyrkningen om selexiden ikke fungerer da, men kanskje de ikke sendte den inn.) Og et lite tips for å komme seg ut av antibiotikakjøret; prøv akupunktur kombinert med fotsoneterapi. Det er dyrt, og blir en del behandlinger, men det er absolutt verdt det! Antibiotikabruken legger igjen avfallsprodukter i nyrene dine, noe som terapien får renset oppi. Du tror det ikke før du ser det for å si det sånn... lykke til!
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Takk for tips Har du tatt akupunktur behandling? Isåfall hvor mange ganger er det snakk om?
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 kommer ann på...jeg har tatt ja, og har det fantastisk nå hadde i gjennomsnitt 6 antibiotikakurer i året! tok 11 behandlinger, jeg var et ganske ille tilfelle, brukte vel 5500 kr. nå 5 mnd senere, bank i bordet, fortsatt frisk! sjekk det ut, og ikke la noen overbevise deg om at det er lureri. jeg angrer på at jeg ikke har prøvd det før, kastet bort 10 år på bekymringer. søk på alternativ nehandling i ditt nærområde, men sjekk ut om de har gode referanser. er jo mange sombare later som de kan "kunsten". men seriøst, du ser det med ditt blotte øye at det fungerer, uten at jeg skal gå nærmere inn på det;)
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Jeg har tatt akupunktur før, uten hell.. Men det var for noe annet. Kanskje hun jeg var hos bare jukset folk. Jeg skal prøve! Den prisen kommer til å bli mindre enn alle pengene jeg bruker på medisiner i året. Jeg har infeksjon ca en gang i mnd..
du og jeg og vi to Skrevet 16. april 2009 #11 Skrevet 16. april 2009 Tror jeg hadde ringt legevakta for å høre om jeg burde komme ned dit, eller om det kan vente til i morgen. Nyregbekkenbetennelse er ikke noe å spøke med, au au... God bedring!
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 16. april 2009 #12 Skrevet 16. april 2009 er jo ikke snakk om at hun ikke skal ta kontakt med lege først her...men på sikt bør hun vurdere noe annet, for når denne infeksjonen er over venter sikkert en ny.
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #13 Skrevet 16. april 2009 Skal selvfølgelig ringe lege i morgen tidlig. Jeg har gått med infeksjon hver mnd i snart ti år. Aldri hatt nyrebekkenbetennelse, så det er tydelig at det ikke vil gi seg. Nå kommer jeg til å prøve andre ting. Nei, bor i Tromsø-
du og jeg og vi to Skrevet 16. april 2009 #14 Skrevet 16. april 2009 Skjønner at dere alle mener hun skal ta kontakt med lege. Jeg mener bare at jeg ville ringt legevakta nå i kveld, for å høre om behandlingen burde endres i kveld eller om det kan vente til i morgen.
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 16. april 2009 #15 Skrevet 16. april 2009 ok, da kan jeg ikke hjelpe deg med terapeut...men husk fotsone SAMMEN med akupunktur! og et lite tips; har du utsatt deg for noe du tipper det blir infeksjon ut av gjør som følger: - Hakk opp noen fedd hvitløk, ha det i 1 dl matolje, la det trekke i 10-15 min, sil deretter oljen over i et tykt SABA bind. OBS at det ikke kommer med noen hvitløksbiter i bindet!! Ha dette på, skift 3 ganger i døgnet (lag ny blanding hver gang!), eller til du føler at faren er over. drikk masse samtidig. Hvitløken trekker ut infeksjonen, men hvitløk direkte på hud gir brannsår, så vær nøye... Det er skikkelig klønete og udigg, men verdt det hvis man kan forebygge en infeksjon når du har gjort noe "dumt";)
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 ...og få typen din til å kjøpe saba...hehe da kan han late som at han bare bommet når han kjøpte det flaue bindet der;)
Gjest I og lillegutt Skrevet 16. april 2009 #17 Skrevet 16. april 2009 Ugg for et usmakelig tips, men skal selvfølgelig prøve det når jeg har gjort noe "dumt" Nå har jeg så vondt at jeg trur jeg må ringe til legevakta.. Klarer såvidt å gå.. Men hva er det som kjennetegner nyrebekkenbetennelse? Hvor har man vondt og hvordan kjennes det ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå