Gå til innhold

Har man rett på bostøtte når man bare har OS ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og 1 barn på 3-4 mnd, om det har noe og si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva du tjente i fjor. Du kan også velge dagens inntekt, men da tar de med alt du får inn. Dvs stipend, lån, barnebidrag osv

Skrevet

Kan du helt sikkert. Sambo har full jobb og eg har inntekt også, men vi får max bostøtte likevel.

Skrevet

Men da hadde dere kanskje lav inntekt i fjor?

Jeg har også bare OS men får ikke bostøtte fordi jeg jobbet ifjor og tjente over grensen.

Skrevet

Dumme meg lurer på hva bostøtte er, hvem har krav på d? og hva er OS? :-)

Skrevet

Til å jobbe hadde vi vel lav inntekt ja, men sambo var jo i full jobb så vi må jo ha tjent mer enn de som bare har OS...

Skrevet

Bostøtte: De med lav inntekt og høye boutgifter. Jeg har 18 000 i inntekt og 13 000 i husleie, men får ikke bostøtte fordi jeg tjente for mye i 2008, skjønne den som kan..hehe..jaja..

OS: overgangsstønad er stønad til livsopphold for aleneforsørgere som varer fra 3-5 år.

Skrevet

bostøtte er hva det er, støtte til å bo;) Er vel visse krav....men visst man har barn og lav inntekt så kan man få. Max er vel 2500 i mnd.

Skrevet

Ok. Jeg jobba kun 6 mnd i fjor men nådde grensa fordet :(

Jeg får ikke nå fordi de regner ikke kun OS som inntekt når man velger dagens inntekt, da tar de med lån og stipend også. Derfor overstiger mange den grensa dersom de velger dagens inntekt.

Dere er jo også to voksne så da er utgiftene større enn de som kun er en voksen.

Skrevet

Det er nok forskjellig fra kommune til kommune. I fjor fikk jeg 3500 kr i mnd i bostøtte. Var da i full jobb men tjente dårlig året før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...