PennyLane78 Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Har muligheten til å få en slektning til å handle med seg varer til bebisen fra apoteket hun jobber til en billigere penge. Som førstegangsfødende (og totalt uvitende:p) lurer jeg på om dere har noen tips om ting en trenger fra apoteket til en nyfødt bebis? Tips mottas med takk:-)
Panterjenta85 Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 De har vel alt av kremer og oljer der i alle fall... Babyshampoo o.l.
veldig fødeklar Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Mange liker også slike mesoft kompress som man kan bruke i stede for våtservietter. Tannbørst, og fluor. De selger også smukk, tåteflaske, ammeinnlegg, brystpumpe. De har i tillegg en salve som heter purelan, den er egentlig beregnet på såre brystvorter som følge av amming, men er også helt super til såre rumper, da legger du et tynt lag med den salven og så sinksalve opp på, såret er borte veldig raskt. Ta en tur på apoteket å se hva de har. Lykke til!
Kinemor85 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Iogmed at hun jobber på apoteket,så kanskje hun vet om det "viktigste" ?
PennyLane78 Skrevet 16. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2009 Ja, jeg regner med hun har en viss oversikt, men tenkte nå det hadde vært greitt å få litt inputs fra andre folk som faktisk har barn og erfaringer selv;-) Takk for tips folkens. Er det noe spesielle merker dere personlig vil anbefale? Mesoft kompress er notert:-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Da hadde jeg, på bakgrunn av mine erfaringer som 2. gangsgravid sagt: -Mesoft -Mesoft -Mesoft -Dentinox - er vel ei stund til du får bruk for det -Stikkpille paracet - utrolig greit å ha i hus om en skulle trenge det -Termometer - det er sånn en bare MÅ ha mener jeg -D-dråper om du ikke skal gi tran -Ei ordentlig neglesaks beregnet på babyer, de man kjøper på barnebutikkene er bare søppel! Kommer ikke på mere i farta, som er til babyen. Men brystpumpe? Om du får rabatter anbefaler jeg avent sin, jeg har den elektriske, og har brukt den myyye, men sånnt vet man jo ikke på forhånd da... Avent har også veldig gode ammeinnlegg, men må du bruke massevis av dem er det nok billigere å bruke de som sleges på dagligvaren. Oljer og shampoer og sånn får man fryktelig mye av om du får gratispakkene fra libero og apotket, jeg har i allefall for flere års forbruk nesten.... Du ser nok etterhvert hva det er du selv liker å bruke og hva din baby har behov for, men tror nok de tingene jeg nevnte er sånn som alle bør ha....
Musemor med tre søte små Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 La meg tenke.. Til babyen - D-dråper - Inoktynol (perfekt på såre stumper) - Stikk piller - Feber termometer - Termometer poser til å ta på termometer før den tas i baken - Glidemiddel, ta det uten på termometerposen dersom du må ta tempen Til deg - Bryst krem - Ull ammeinnlegg Lykke til videre
Staark Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 -Talkum! (Jeg synes det er bedre på litt røde stumper enn salven. Salven bruker jeg bare når det er skikkelig ille. Talkum er også bra å bruke i halsgropen hvis babyen er sår der) -a-creme til tørr hud -babysolkrem!
Lykke X 4 Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Mesoft kompresser, silulen sinksalve (evt. inytiol), babyline olje og pudder om det fører det merket, klorhexidin til navlestell (om du ikke har hjemme), rektalt termometer. Dette er ting som er greie å ha i starten fra apoteket
Gjest ~Gravida~ Uke 18 Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Nesesuger. Anbefaler produkter fra baby sebamed, og den fra babyline.
PennyLane78 Skrevet 17. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2009 Tusen takk for alle tips folkens:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå