Kassie Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Har en bilstol etter nr en men ønsker en ny denne gangen da den forgje var veldig knotete. Ønsker en stol som har en base som står fast i bilen så man slipper å sette beltet fast hver gang man tar stolen inn og ut av bilen. Er veldig greit når babyen er liten og man skal på butikken at man bare tar med hele stolen, særlig om den lille sover. Den som nr en brukte hadde beltet festet over benene på babyen og ble ganske slitsomt å lure han under beltet når han begynte å bli større og tyngere. Noen som har noen gode anbefalinger?
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 'Det er jo Britax og Maix Cosi som er testvinnerne, men om man vil ha en stol med base billig vil jeg anbefale Akta Craco. Veldig fin stol med en super innsats til nyfødte baby'er. Støtter babyen på alle kanter. Vet denne stolen med base koster 1999,- hos babyshop, men om man har mulighet til å dra til sverige, så il jeg anbefale og dra til Happyland på svinesund hvor jeg tror stolen med base koster 1399,- også kommer jo kursen itillegg så blir enda billigere. Stolen kan man også bruke med belte om basen står i en bil og er med solskjerm.
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Kjøpte Acta Graco nettopp på Barnas Hus- der hadde de tilbud. Mener å huske at jeg betalte 1499,- for stol med base da. Kjøpte flere ting også, så ikke hundre % sikker. Men vet de hadd kampanjepriser i allefall. Kostet IKKE 1999,- da :-)
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 17. april 2009 #5 Skrevet 17. april 2009 Hei. Jeg kan anbefale Maxi-cosi sin. Hadde den med førstemann og skal anskaffe meg en ny til nr to. Solgte den gamle med vogna, så da må vi ut etter en ny.. Den kan du feste både med og uten base og basen kan festes med isofix eller kun i bilbeltet. Den gjør det veldig bra på tester og fikk omtalen "meget bra" hos Forbrukerportalen. Har hørt fra min søster at flere av hennes venner kjøpte den man kan legge ned seteryggen på(gjøre "flat") og at den ble for tung og klumpete i håndtering/bæring så de byttet den ut med Maxi-cosi sin. Men dette er smak og behag. Lykke til!
☆chiquita☆ Skrevet 17. april 2009 #6 Skrevet 17. april 2009 Jeg har bare brukt maxi-cosi stolene. Er kjempefornøyd!
lego Skrevet 17. april 2009 #7 Skrevet 17. april 2009 Henger meg med på anbefalingene av Akta Graco! Kjempefornøyd med det valget vi ihvertfall. Tittet litt på izi sleep, men synes sete i seg selv var veldig tungt, og med en baby på 6-8 kg i tillegg så blir det tungt å bære... Maxi Cosi har jeg aldri likt noe særlig, men det er bare mine personlige meninger. Det sete kommer jo stadig godt ut i tester.
Kassie Skrevet 17. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2009 Tusen takk for fine svar alle sammen. Har lest litt om både Maxi Cosi og Akta Grako på nettet, så på tester av begge. Var ikke så veldig imponert over resultatet til Akta Grako, den fikk bare 34 av 100 poeng, så Maxi Cosi fikk 82 av 100 poeng. Blir nok å satse på maxi cosi da jeg ellers ikke kunne se noen forskjell på dem. Den hadde også en sånn kjekk "sovepose" man kunne feste inni stolen så babyen holdes varm på vinteren.
lego Skrevet 17. april 2009 #9 Skrevet 17. april 2009 Hvilke tester er det du har sett på? Sist jeg så en test med Akta Graco så scoret det sete rundt 80 av 100 (husker ikke helt nøyaktige tall nå...) Bare lurer jeg altså, er kjempeførnøyd med valget uansett jeg...
Lillemarit Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 akta graco duo logic 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helt suveren stol, kan brukes fra fødsel til barnet skal sitte med kjøreretningen. er dyr, 4000, men da trenger du bare 2 stoler til barnet ditt. vi er superfornøyd.. er med isofix.
Kassie Skrevet 17. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2009 Jeg satt å leste litt på denne testen: http://forbrukerportalen.no/produkter/5642/ men ble nå litt usikker på om det var denne dere mente. Fant nå et bilde av den og den er ikke med base, men er fra 0-18 kg. Hm... nå ble jeg usikker igjen på hvilken jeg skal kjøpe. Ser flere av dere anbefaler akta graco, men vil gjerne ha en som kommer godt ut i tester også. Hadde faktisk maxi cosi til førstemann, men da uten base.
Kassie Skrevet 17. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2009 Glemte å si at jeg ikke har isofix i bilen så må bruke vanlig belte å feste med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå