Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Er nettopp blitt gravid og har egentlig kjent det siden EL. Jeg er veldig glad i å gå på toppturer og det er høysesong nå. Lurer på om jeg bør la være da det er ganske tungt å gå opp bratte fjellsider. Er jo litt slapp og redusert og det er kanskje et tegn på at man faktisk bare skal ta det med ro. Noen som har mistet pga av hard trening og bør jeg la være å gå på harde turer?
Gjest Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Det sies vel at man kan trene på samme måte som man er vant til fra før graviditeten, men unngå å starte med nye treningsopplegg som er tøffere enn kroppen er vant til. Jeg hadde nok garantert mistet om hard trening var forbundet med stor risiko for å miste, men samtidig bør du jo ta kroppen din på alvor og hvile hvis du føler at du trenger det :-) Men er du usikker bør du jo spørre lege/jordmor når du er til første kontroll (rundt uke 8, du tar blodprøver og registrerer kjedelige detaljer som om du jobber osv). Det sies jo også at gravide bør unngå store høyder, mer enn 2000 meter for eksempel, pga at oksygeninnholdet i lufta blir lavere der, men det er jo ikke mange turene i Norge som kommer så høyt opp i lufta uansett da ;-) Og forøvrig kan man sjeldent si hvorfor noen mister og andre ikke, som regel er det nok bare kroppens måte å ordne opp når noe er galt med fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå