meg & lillegullgutten Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Hvor kjøpte dere babydyna 100x80 cm og hvor mye kostet den? Vasker dere den før bruk??
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Jeg kjøpte min på Princess. Jeg kjøpte dun jeg da, og med 30 % rabatt var det ca 250,- hvis jeg ikke husker feil. Jeg har ikke vasket den, bare kjørt den på lufte-programmet på tørketrommelen. Dun skal ikke vaskes for ofte.
Gjest Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 jeg har kjøpt samme, den kostet 250 ja må man vaske eller kjøre den i trommelen før bruk? hmm det har ikke jeg gjort....
Mini09&Lille12 Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg har også kjøpt på princess. Kjøpte 100x80 dundyne, og sommerdun dyne i den minste strl. Fikk råd i fra andre om at de små nurkene druknet i 100x80. Og greit å ha en lett dyne på sommern å da! Jeg har ikke vasket mine, for de blir vasket før de blir lagt i den posen de ligger i når den er ny. Og har gått igjennom strenge kontroller osv. Litt annerledes når det gjelder klær. Der kan det nok henge igjen kjemikalier.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Man MÅ nok ikke vaske de eller tromle de før bruk nei. Men vi hadde akkurat kjøpt tørketrommel, og syntes dyna virket litt "sammenpakket". Kjørte den dermed i trommelen på lufteprogram uten varme, og da ble den så luftig og fin Og sant som juninurk sier; de har gått gjennom strenge kontroller, så skal være unødvendig å vaske dem. Jeg har også fått eventyrdyna fra Hansen & Dysvik av "ste"svigermor, og den har jeg heller ikke vasket, bare tromlet. (str 65 x 80 altså) Kommer kanskje til å bruke den i sprinkelsenga i begynnelsen ja, for jeg så at 80 x 100 tok omtrent all plassen i senga og synes det ser litt skummelt ut med tanke på at nurket får den over ansiktet...
meg & lillegullgutten Skrevet 16. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2009 Takk for svar. Hadde tenkt til og kjøpe fiber dyne jeg da for har hørt at babyer ikke skal ha dun i tilfelle allergi. Tenkt på fiberdyna på jysk til 149 kr. Noen med erfaring?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 De dundynene fra Princess er anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund, så jeg tror ikke de er farlige for babyen da. Er mer usikker på fiber jeg da, for det puster ikke sånn som dunen gjør.
Heidimoren Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 Ang. dun og allergi, så stammer det fra gammelt av. Kvaliteten nå er noe helt annet, og dun anbefales nå til både store og små. Jeg har forresten også kjøpt dundyne både til seng og vogn på Princess. Har samme merket til meg selv og samboer, både i dyner og puter. De er kjempe gode!
mortilgutt Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 Bare dundyner her og! Dei nye dynene er så tett i vevnaden at den GARANTERER at den er gunstig for allergikarar. Tenk kor klam og ekkel ein vert i fiberdyner....ÆÆÆÆSJ!!!!! Det koster ein del meir, men kun det beste til MIN baby i all fall!!!
Idaen84 Skrevet 17. april 2009 #10 Skrevet 17. april 2009 Ja me anbefaler dundyner til både voksne og barn:) Tingen med fiber er at den ikkje puster slik som dun, dermed holder den på fuktigheten som igjen fører til at midden storkoser seg:) mens dun som er 100% naturlig leder fuktigheten ut. - Princess medarbeider:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå