Gå til innhold

maxi cosi cabrio vs. besafe izi sleep..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfafringer? hadde maxi cosi til lillemann, og det var praktisk med bilstoladaptere til vognen.. men det virker så fint å kunne legge ryggen ned, som man kan på izi sleep når man kommer fra bilen og skal på små erender..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har izisleep og er knallfornøyd med setet. Jenta mi satt veldig godt i det!

Men det har et par bakdeler, har dere isofix hadde jeg ville valgt setet, men om du ikke har det så vil jeg gjøre deg oppmerksom på at setet krever veldig mye belte, så prøv det i bilen deres før dere kjøper. Vi måtte ha det forran i bilen, men vi kan skru av airbagen da, så sånn sett var det greit for oss.

Setet er også endel tyngre enn andre seter, men om du har et understell du skal sette setet på gjør det jo ikke noe!

Det viktigste er jo at ungen sitter bra, og det gjør den absolutt i dette setet!

Skrevet

Vi har cabriofix, og jeg er superfornøyd med setet - jeg ville absolutt kjøpt det igjen. Det er betydelig lettere enn IziSleep, noe jeg er glad for! Jeg tror det er snakk om ca tre kg, og de kiloene ekstra blir tunge når babyen etterhvert vokser seg til... Fotposen man kan kjøpe til cabriofix er dessuten helt fantastisk.

Det blir jo en vurderingssak om man trenger muligheten til å kunne legge ned ryggen utenfor bilen eller ikke, og veie dette opp mot den ekstra tyngden på Izisleep. Jeg valgte cabriofix nettopp pga dette med at IziSleep var så tungt.

Sikkerhetsmessig tror jeg begge to er veldig bra, og det er uten tvil det viktigste!

Skrevet

Vi sto også mellom disse to setene. Ligger veldig godt liggefunksjonen og designen til izi sleep, men setet er også mye tyngre enn cabriofixen. Minst 3-4 kilo mener jeg å ha lest og det utgjør ganske så mye om du skal bære rundt på setet. Og setet kan ikke legges ned når dere kjører. Jeg er ikke så sterk så tror nok vi hadde endt på cabriofixen. Er jo ikke så ofte man er på laange besøk hos folk, da får man heller ta med vognbaggen opp.

Når det er sagt så endte vi opp med et helt annet sete, men det var fordi det fulgte med i en pakke vi kjøpte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...