Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt...? Ang EL og provera.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått provera for å få igang syklusene mine igjen....har ikke hatt mensen siden januar, og da sannsynligvis ikke noen EL heller. Har testet etter EL ganske ofte, på den tiden den skulle vært men ikke funnet noe.

Nå er jeg på pille nr 5 av 10 (Provera) og skal vel da få mensen om en ukes tid ellernoe sånt...(?) Poenget er ihvertfall at jeg i dag har fått knall positive EL tester.....to billigstrimler, og en cb-digital. Syns det var veldig rart? Provera skal jo "simulere" den siste delen av syklusen, og ikke lage noen EL? Har for ordens skyld også tatt en graviditets-test, som var negativ.

Jeg får jo bare prøve å få til en runde i sengehalmen i dag, for å ihvertfall ikke gå glipp av noe! Men burde jeg fortsette med resten av provera kuren? Hvis jeg har el nå er det vel sannsynlig at mensen uansett vil komme om en liten stund?

Skjønner virkelig ingenting av denne kroppen...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det er vanskelig å anbefale deg noe. Er kjedelig å gå glipp av en el, men jeg tror at siden du allerede har begynt på provera så kommer du til å få en blødning etterpå uansett om du stopper nå eller om 5 dager. TROR jeg da!

Men jeg synes du skal ringe gyn jeg og be om råd...

Skrevet

Tusen takk for svar Tweak!:)

Jeg tror nok også at jeg uansett kommer til å få en blødning.....men hvis jeg får det så er det jo egentlig greit, var jo det som var hensikten i utgangspunktet...? Og så satse på at jeg får en ny EL innen rimelig tid etter den blødningen igjen?

Kan man bare ringe en gyn og be om råd...? jeg har fått pillene av fastlegen min jeg, og han er så vanskelig å få tak i på tlf....og hvis jeg bestiller ny time så er jeg jo like langt, for det tar jo en stund det også....

Er ikke bare bare dette her, typisk min kropp å finne på å få EL nå, midt i kuren når jeg ikke har hatt EL på så lenge.....;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...