Lykkelig g~g~j Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 Er rimelig misfornøyd med fastlegen min. For det første vil han i utgangspunktet ikke ha gravide men det er fullt hos jordmor her jeg bor! Og i dag på kontroll så fant han ikke hjertelyden, har skjedd en gang før også, Er i uke 23 og kjenner jo liv, men syns d er betryggende at han hører den. Hva syntes dere jeg skal gjøre? Ringe jordmor igjen for å trygle om en plass?
Kari K. med to søte små Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Vil ikke ha gravide? Hva er det for noe tull? Har legen en slik holdning, ville jeg ha byttet fastlege, det kan du gjøre på NAV. Også ville jeg ha ringt jordmor en gang til og forklart situasjonen. Vil ikke legen ta inn gravide, vil jeg tro jordmødrene kjenner til legen. Lykke til:)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Hørtes ikke kjekt ut. Klart du kan ringe jordmor, men har hun ikke plass så er det jo lite å gjøre. Nå er det jo mange privat du kanskje kan gå til, vet ikke hvor du bor da... Legen min, som jeg forøvrig stoler på og trives hos, fant heller ikke hjertelyden da jeg var i uke 19 sist svangerskap. Han sendte meg rett på sykehus for hasteUL. Men da kjente ikke jeg bevegelse da jeg var hos legen da.. Kan du ikke bytte fastlege da? Eller be legen om å bli henvist til en gynekolog eller annen spesialist innen feltet?
Lykkelig g~g~j Skrevet 16. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2009 jeg syntes også d er tåpelig at han ikke ønsker gravide hos seg, men han er veldig klar på at han ønsker at vi går til jordmor noe som ikke er så lett siden det ikke er ledig! Det er veldig få ledige fastleger i bydelen jeg bor i, de som er ledige har jeg hatt før og ikke uten grunn jeg har byttet. Er ikke særlig kresen av meg på fastleger men syntes hvertfall forståelse og at man er velkommen er et krav. Fastlegen min ville ikke skrive ut bekreftelse på at jeg ikke kunne trene nå til treningssenteret før jeg tryglet han og sist sykemelding jeg hadde ble rotet bort på jobben .. tok meg 3 uker å forlange en ny. Så ja.. trenger å bytte!
Onna Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Da vil jeg anbefale å bytte til en lege utenfor bydelen din. En god lege er verdt litt reisevei.
minimy m Emma & Emil! Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hadde ring til jormor jeg.. Å forklart henne hvorfor du ikk vil gå hos legen!! Jeg har valgt å gå bare til jordmor, for han legen min er jeg ikk fornøyd med.. Å det finnes ingen andre leger ledige nå!! Håper det ordner seg for deg Er ikk no koselig å gå på kontroll å ikk bli tatt alvorlig!! Klemmer fra
Lykkelig g~g~j Skrevet 16. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2009 tusen takk damer! Har byttet fastlege til en jeg ikke kjenner til så får håpe d blir bedre! Men jeg skal ringe jordmor imorra og forklare situasjonen, syntes ikke d er noe kjekt med kontrollene for jeg føler meg bare som en av 1000 klienter på et samlebånd! Som gravid trenger man trygghet hos legen sin! får håpe jordmoren kan finne en plass til meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå