♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 16. april 2009 #1 Skrevet 16. april 2009 ... fortalte du til elevene dine at du var gravid? Jeg er i uke 10 + 1, og burde vel vente til uke 12 med å si noe? Venter nr 3 nå, og sliter veeeldig meg å skjule magen.
Tidemann Skrevet 16. april 2009 #2 Skrevet 16. april 2009 Ventet til til jeg var 18 uker på vei sist,da begynte ungene å spørre selv og syntes dette var en grei løsning
Gjest Skrevet 16. april 2009 #3 Skrevet 16. april 2009 Jeg fortalte det når jeg var ca 12 uker på vei. Dvs, jeg fortalte det egentlig ikke, jeg bare begynt eå gå med normale klær/topper igjen + mammabukse i stede for svære cardigans og collagegensere, og da så de det veldig godt selv og begynte å spørre ;-) Er fjerdegangs, og som deg var det nesten umulig å skjule magen de siste ukene før uke 12. Hadde jeg vært førstegangs hadde jeg klart å skjule det mye lenger, og kanskje heller ikke sagt noe så tidlig, men nå ble det nå sånn :-)
Strandnelliken Skrevet 16. april 2009 #4 Skrevet 16. april 2009 Jeg fortalte det til elevene da jeg var 15 uker. Vi bor på en liten plass, og det var en del som visste om graviditeten. Jeg valgte å si det da slik at de ikke fikk høre det hos "naboen". Venter og nr 3....
ifie Skrevet 16. april 2009 #5 Skrevet 16. april 2009 Tror jeg var 15-16 uker på vei. Da var magen så stor at jeg tenkte det var like greit å si det før det ble hvisking i krokene
tone-29 Skrevet 16. april 2009 #6 Skrevet 16. april 2009 Hmmm...tror det kommer an på om du jobber på und. skolen eller på lavere trinn. Jeg er tredjegangs og fikk mage kjempefort, men de små knøttene mine i 5.klasse merket ingen ting. Tror ikke de legger merke til slikt. Dessuten ser de jo deg hver dag, så utviklingen blir bare gradvis. Jeg fortalte det til foreldrene deres først på foreldresamtalene før jul, siden dette innebærer bytte av kontaktlærer når jeg går i permisjon. Noen hadde da allerede hørt det hos noen andre, men det var ikke noe problem. Jeg tror da at jeg var ca 6 mnd på vei. Men det er litt gøy nå, for de er veldig kosete med magen, og er utrolig opptatt av det som skal skje. (elevene altså, ikke foreldrene:)
Gjest Skrevet 16. april 2009 #7 Skrevet 16. april 2009 Ja, det er sikkert forskjell her. Mine elever er 14-16 år gamle, så de skjønner en del! ;-)
tone-29 Skrevet 16. april 2009 #8 Skrevet 16. april 2009 ha ha, jeg vet! I de to forrige sv.skapene mine hadde jeg faktisk 9 klasse begge gangene, og det var utrolig hvor opptatt de ble av dette. De er så hormonelle selv at dette er kjempespennende, og man fikk de rareste spørsmål. Men de i 5. er så uskyldige at, det er særlig en liten tass som alltid skal stryke meg på magen, og som en dag kommenterte at han syntes jeg hadde fått veldig store pupper også, og at dette nok var veldig bra siden babyen trengte så mye mat. Hahahah:)
ifie Skrevet 16. april 2009 #9 Skrevet 16. april 2009 "Mine" går også i 5. klasse, og det er bare et par stykker som er opptatt av magen min. Forrige gang jeg var gravid var jeg i 6.klasse, og de var veldig opptatt av magen! Det var derfor jeg valgte å fortelle om det tidligere denne gangen (+ at det synes bedre nå). Det er merkelig stor forskjell på 5. og 6. klassinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå